نوشته شده توسط : نوین

مهمترین نکاتی که باید در مورد دیزاین خانه با فرش بدانید

چندین روش و نکته مختلف برای دیزاین خانه با فرش وجود دارد. اما ما در ادامه به ده مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

جدا کردن فضاها

از فرش برای تعریف یا جدا کردن مناطقی از قبیل اتاق نشیمن و یا بخش ناهارخوری استفاده کنید. این موضوع به خصوص برای آپارتمان‌های استودیویی و کوچک یا فضاهای بزرگی که نیاز به جداسازی دارند مفید است.

ایجاد تنوع

برای ایجاد تنوع در یک فضا می‌توانید از فرش استفاده کنید. هنگامی که دو فرش را در یک اتاق پهن می‌کنید و هدف‌تان تقسیم کردن این فضا به دو بخش مساوی است، باید توجه داشته باشید که سایز فرش‌ها باید با هم یکسان باشد. اما برای ایجاد تنوع می‌توانید از فر‌ش‌هایی با اندازه‌های مختلف نیز استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.

دیزاین خانه با فرش

 



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

دست‌های آلوده به مواد چرب و روغنی، مهمترین دلیل ایجاد لکه‌های چربی روی مبل هستند. گاهی پیش می‌آید که همسرتان قبل از این که دست‌هایش را بشویید روی مبل می‌نشیند و این دارایی با ارزش‌تان را لکه می‌کند. گاهی نیز کودک خردسال‌تان بعد از خوردن ماکارونی و پیتزا و بدون توجه به توصیه‌های شما مستقیما روی مبل می‌رود و همه جا را پر از لکه چربی می‌کند. البته فقط غذا نیست که عامل ایجاد این نوع لکه‌هاست. بلکه روغن مو، کرم مرطوب‌کننده و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی نیز می‌توانند عامل ایجاد این لکه‌های سرسخت باشند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش پاک کردن این لکه‌ها کسب کنید، ادامه این مقاله وب‌سایت قالیشویی نوین را از دست ندهید. مبل‌شویی و قالیشویی در تهران یکی از خدمات تخصصی مرکز ماست. برای بهره‌مندی از این خدمات باکیفیت کافیست با ما تماس بگیرید.صرف نظر از علت، وقتی چربی مبلمان ما را لکه می‌کند، اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم، پیدا کردن یک محصول تمیزکننده است که هم بتواند لکه را حل کند و هم آسیبی به مبلمان ما وارد نکند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای پاک کردن لکه چربی روی مبل تماس با شماره قالیشویی معتبر است. اما اگر مدام با این مشکل مواجه می‌شوید، می‌توانید از روش زیر برای تمیز کردن این لکه استفاده کنید.

آیا لکه چربی روی مبل پاک شدنی است

یک روش ساده و عملی برای پاک کردن لکه چربی روی مبل

برای اطلاع از روش مناسب برای تمیز کردن مبل، اگر برچسبی روی پارچه آن نصب شده، آن را به دقت بخوانید. روی این برچسب‌ها، علائم مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال کد “W” به شما می‌گوید که می‌توانید از مواد تمیزکننده بر پایه آب برای تمیز کردن پارچه مبلمان استفاده کنید. کد “S” به معنی استفاده از مایعات تمیزکننده خشک بر پایه حلال‌هاست و “S / W” به این معنی است که می‌توانید هم از حلال‌ها و هم از پاک‌کننده‌های مبتنی بر آب استفاده کنید. اگر برچسبی روی مبل‌تان وجود ندارد، می‌توانید با آزمایش این روش، روی یک نقطه کوچک از پارچه مبل، تشخیص دهید که کدام پاک‌کننده مناسب است.

  1. یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را درون یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. البته می‌توانید از ترکیب یک سوم فنجان سرکه سفید با دو سوم فنجان آب نیز استفاده کنید.
  2. اگر غذا یا ماده جامدی همراه با چربی روی مبل ریخته، آن را به آرامی بردارید. برای این کار بهتر است از قاشق پلاستیکی استفاده کنید تا لایه نازکی از لکه نیز برداشته شود.
  3. محلول پاک‌کننده‌ای (یکی از ترکیبات ذکر شده در بند 1) که انتخاب کرده‌اید را روی قسمت کوچک و تمیزی از پارچه صندلی تست کنید. این محلول را با استفاده از یک حوله سفید روی پارچه بمالید. چند دقیقه صبر کنید. اگر تغییر رنگ یا عارضه دیگری روی پارچه ایجاد نشد، همین کار را روی لکه چربی انجام دهید.
  4. اجازه دهید محلول روی مبل کاملاً خشک شود.
  5. سپس روی آن را با یک حوله سفید و تمیز خشک کنید. اگر لکه هنوز پاک نشده ، این روند را تکرار کنید.

چند نکته مهم

هرگز محلول را مستقیما روی پارچه مبل نریزید و یا از اسپری استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که خود محلول نیز لکه ایجاد کند. به خصوص اگر رنگ پارچه مبل‌تان سفید و روشن است. روش حوله به شما این امکان را می‌دهد که روی مراحل تمیز کردن کنترل بیشتری داشته باشید.

نکته بعدی که باید رعایت کنید این است که هرگز حوله را محکم روی پارچه نمالید. این کار علاوه بر این که به الیاف مبل آسیب می‌زند، موجب می‌شود لکه عمیق‌تر نیز شود.

امیدواریم که با این روش ساده بتوانید لکه‌های چربی روی مبلمان‌تان را پاک کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که لکه چربی هرچه قدیمی‌تر باشد، سخت‌تر پاک می‌شود. بنابراین اگر لکه کهنه‌ای روی مبل‌تان ایجاد شده، بهتر است از خدمت مبل‌شویی ما استفاده کنید. ما با استفاده از مواد شوینده استاندارد، بدون آسیب زدن به مبل، لکه‌ها را نابود خواهیم کرد.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

همان‌طور که می‌دانید ویروس کووید 19 یک ویروس جدید است؛ و اطلاعات کمی از آن در دسترس بشر می‌باشد. به همین دلیل سوالات زیادی در مورد آن وجود دارد. اما چیزی که بیش از این سوالات، جوامع بشری را درگیر کرده، وحشت و اطلاعات غلط زیادی است که در مورد این ویروس در حال پخش شدن است. یکی از سوالات متداول در مورد این موضوع این است که آیا کرونا روی فرش فعال می‌ماند و اگر پاسخ مثبت است، آیا شستشوی فرش از پخش شدن آن جلوگیری می‌کند؟ ما به عنوان یکی از فعالان حوزه بهداشت و نظافت سعی می‌کنیم در این مقاله به این پرسش پاسخ دهیم. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین قالیشویی کشور هستیم، اما با ارائه اطلاعات علمی و خدمات باکیفیت، سعی داریم در حفظ سلامت شما نقش داشته باشیم.

آیا ویروس کرونا روی فرش فعال می‌ماند

آیا کرونا روی فرش فعال می‌ماند؟

مسئله مهم این است که چه اتفاقی برای ویروس‌ها هنگام برخورد با سطوح می‌افتد. ویروس‌ها مانند باکتری‌ها نیستند. باکتری‌ها سطوح متخلخل گرم مانند پارچه و کاغذ را دوست دارند. این علاقه شامل فرش نیز می‌شود.
از طرف دیگر ویروس‌ها زندگی روی سطوح غیر متخلخل سخت مانند فلزات را ترجیح می‌دهند. ویروس‌ها می‌توانند پس از انتشار روی این سطوح به مدت طولانی فعال بمانند. تحقیقات حاضر در مورد کرونا ویروس نشان می‌دهند که این ویروس تا 28 روز فعال می‌ماند. اما فراموش نکنید که هنوز روزهای آغازین شیوع این بیماری است و محققان در این زمینه اطلاعات کمی دارند.
یافته‌های دیگر نیز نشان داده‌اند که این ویروس تا 24 ساعت روی کارتن و 2 الی 3 روز روی پلاستیک می‌ماند. نکته مهمی که در مورد سطوح متخلخل، به خصوص الیاف طبیعی مانند پشم موجود در فرش وجود دارد این است که فعالیت ویروس به شرایط حاکم بر محیط بستگی دارد.
بنابراین اگر فرد بیماری در خانه وجود داشته باشد و مدام عطسه و سرفه کند، طبیعی است که فرش هم آلوده می‌شود. در ضمن اگر اعضای خانواده عادت داشته باشند با کفش وارد خانه شوند، میزان آلودگی فرش بیشتر نیز می‌شود.

آیا برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید فرش‌ها را بشوییم؟

درست است که فرش می‌تواند میزبان ویروس کرونا باشد، اما تا وقتی که این ویروس نتواند به دهان، چشم و بینی شما راه پیدا کند، نمی‌تواند بیمارتان کند. با این وجود برخی از مسئولان بهداشتی توصیه می‌کنند که برای کاهش شانس ابتلا، حتما در طول دوره همه‌گیری بیماری، فرش‌های خانه را تمیز کنید. به خصوص اگر فرد بیماری در خانه دارید.
همان‌طور که می‌دانید دمای مورد نیاز برای از بین بردن ویروس‌ها در خارج از بدن، حدود 60 درجه سانتی‌گراد است. بنابراین یکی از روش‌های از بین بردن کرونا روی فرش استفاده از دستگاه بخارشوی است.
درجه حرارت بخاری که از این دستگاه خارج می‌شود، بسیار گرمتر از 60 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این درجه حرارت بالا چیزی است که باعث می‌شود الیاف پارچه و فرش ضدعفونی شود. این بدان معنی است که تمیز کردن کفپوش‌های خانه با بخارشوی باعث از بین رفتن هرگونه اسپور فعال ویروس از روی تار و پود فرش می‌شود. البته بهتر است برای تمیز کردن فرش‌هایی که بافت و الیاف ظریفی دارند از این روش استفاده نکنید.
برای این فرش‌ها بهتر است که کار شستشو و تمیز کردن را به قالیشویی بسپارید تا خیال‌تان از بابت وجود کرونا روی فرش راحت شود. البته اگر یکی از اعضای خانواده‌تان دچار این بیماری شده است، توصیه می‌کنیم که حتما تمام سطوح پارچه‌ای که با آنها در تماس بوده مانند تشک، فرش، روتختی، پرده و… را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید.
اگر ضدعفونی کردن این سطوح برای‌تان امکان‌پذیر نیست، حداقل 2 هفته وارد اتاقی که فرد بیمار در آن قرنطینه بوده است نشوید. امیدواریم که با رعایت این نکات بهداشتی و ماندن در خانه بتوانید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید یا ریسک ابتلا را تا حدود زیادی کاهش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()