نوشته شده توسط : نوین

سوختگی فرش دلایل زیادی دارد. گاهی افتادن یک تکه ذغال و یا خاکستر سیگار یک دردسر برای ما ایجاد می‌کند. فرش ما ممکن است بر اثر تماس با یک قابلمه داغ بسوزد. اما موضوعی که لازم است بدانید این است که ترمیم فرش در بسیاری از موارد توسط خودتان برطرف می‌شود.
نمایان شدن اثر سوختگی بر روی فرش، مشکلی است که همه ما تجربه آن را داشتیم. اما احتمالا راه‌حل‌های آن را ندانیم. میزان سوختگی فرش برای رفع آن نقش مهمی دارد. نگرانی ما بر روی فرش ماشینی و دستباف با هم متفاوت است. البته به این بستگی دارد که چقدر فرش خانه خود را دوست داریم. برای ترمیم فرش هم این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد که میزان سوختگی تا چه حدی است. اگر سوختگی سطحی باشد حتما بر طرف می‌شود، اما اگر فرش شما در اثر سوختگی پار شده باشد امکان ترمیم وجود ندارد، اگر هم این امکان وجود داشته باشد ظاهر فرش شما مانند روز اول نخواهد شد. در کنار تمامی این مشکلات افراد متخصصی برای ترمیم فرش شما در قالیشویی ها برای مشاوره وجود دارند که آن را به راحتی رفع کنید. در صورتی که سوختگی قسمتی از فرش زیاد باشد، این کار با رفوگری توسط کارشناسان رفوگر در این مراکز انجام می‌گیرد.

ترمیم سوختگی فرش

برخی از سوختگی‌ها باعث می‌شود قسمتی از فرش دچار فرورفتگی شود. برای رفع این فرورفتگی می‌توانید یک تکه یخ بر روی آن بگذارید و پس از آب شدن یخ، آن قسمت از فرش را شانه کنید. فرش به حالت اولیه خود برمی‌گردد. اگر فرش شما توسط ذغال یا سیگار سوخته است، نگران نباشید؛ قسمتی که آثار سوختگی دارد را با کمک یک کاغذ سمباده، بتراشید. سپس به کمک یک دستمال تمیز قسمت‌های تراشیده شده را از روی فرش بردارید. حالا اگر باز هم اثرات سوختگی بر روی فرش دیده می‌شود به کمک یک قیچی کوچک قسمت‎های سوخته را با دقت قیچی کنید. در این کار زیاده روی نکنید. چرا که به بافت فرش آسیب می‌رسانید.

ترمیم سوختگی فرش با شمع

برای جلوگیری از به آب دادن این دسته گل ترجیحا شمع را در ظرف مطمئنی قرار دهید. یا حداقل شمع را در جایی دور از فرش بگذارید. اما اگر به هر دلیلی با چنین اتفاقی روبرو شدید راه چاره‌ای برای حل آن وجود دارد. در قدم اول لکه شمع ذوب شده را به کمک یک دستمال خشک از روی فرش بردارید. حواستان باشد دستمال را بر روی لکه نکشید. این کار را باید به آرامی انجام دهید که لکه شمع بیشتر از این بر روی فرش پخش نشود.
سپس برای رفع سوختگی آن، آن قسمت را به کمک یک ابزار از روی فرش بتراشید. سپس برای لکه باقی مانده یک دستمال تمیز نخی بر روی لکه بگذارید و به آرامی روی آن اتو بکشید. دقت کنید حرارت اتو باید ملایم باشد. پس از تمامی این کارها برای منظم کردن تار و پود فرش‌ها می‌توانید فرش را با برس مخصوص شانه بکشید.

راه چاره سوختگی فرش با اتو چیست؟

گاهی برای خشک کردن فرش مجبورید از اتو استفاده کنید. اما این کار ممکن است کار دستتان دهد و با اتو فرش خود را بسوزانید. در حالتی دیگر ممکن است مشغول اتو زدن لباس خود باشید، همان لحظه تلفنتان زنگ بخورد و سرگرم صحبت شوید؛ غافل از این که اتو بر روی فرش جا مانده است. حال باید بدانید با سوختگی فرش چه کنید؟ یک روش جالب برای سوختگی فرش با اتو وجود دارد. البته این روش به این موضوع بستگی دارد که میزان سوختگی در چه حدی باشد. اگر سوختگی در حد ایجاد یک لکه زرد رنگ باشد، راه چاره آن یک تکه پیاز است. یک پیاز را از وسط دو نیم کنید و بر روی لکه سوختگی بگذارید. پس از چند دقیقه روی آن را با آب سرد بشویید.
اما اگر میزان سوختگی از حد یک لکه بیشتر باشد، دیگر چاره کار به دست شما نیست. باید فرش خود را به پیش کارشناسان این امر ببرید. یک کارخانه قالیشویی معتبر پیدا کنید و موضوع را با کارشناسان ترمیم فرش در میان بگذارید. در بسیاری از موارد این مشکل برطرف می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

فرش‌ها یکی از بخش‌های اصلی دکوراسیون خانه ما هستند. برای پاکسازی برخی از لکه‌ها از روی فرش لازم است چندین بار مراحل را دنبال کنید. اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که از زمان ایجاد لکه روی فرش دست بجنبانید. لکه‌ها هر چقدر قدیمی‌تر باشند، پاکسازی آن دشوارتر خواهد بود.
پاکسازی لکه‌ها معمولا به صورت خانگی و با آگاهی از روش آن به دست خودتان انجام می‌شود. این روش‌ها بستگی به نوع لکه دارد. اگر بر اساس لکه، مراحل تمیز کردن لکه روی فرش را طی کردید و موفق به پاکسازی نشدید، نگران نباشید؛ این کار در قالیشویی توسط متخصصان با تجربه انجام می‌شود. ما در این مقاله سعی می‌کنیم روش‌هایی مفید برای لکه زدایی فرشتان را بگوییم.

 

پاک کردن انواع لکه روی فرش

 

روش های پاکسازی انواع لکه روی فرش

دردسرهای چای و قهوه

یکی از مشکلاتی که ممکن است پایان یک مهمانی با آن روبرو شویم، دیدن لکه‌های چای و قهوه است. در ابتدا مقداری ماده شوینده فرش (شامپو فرش) را بر روی لکه روی فرش بریزید و با دستمالی که با آب گرم مرطوب کرده‌اید بر روی لکه بکشید. سپس مقداری سرکه سفید را بر روی لکه بریزید و با دستمال تمیز بر روی آن بکشید. در این مرحله باید دوباره از شامپو فرش کمک بگیرید. روی لکه را با کمی آب ولرم شستشو دهید. در صورتی که همچنان اثراتی از لکه باقی مانده بود، این مراحل را تکرار کنید تا فرش خود را مثل روز اول کنید.

لکه‌های جوهر، اثرات شیطنت کودکان

اگر کودک بازیگوشی در خانه دارید که مدام ماژیک و خودکارها را از او پنهان می‌کنید، باز هم ممکن است با این دردسر روبرو شوید. برای پاک کردن لکه جوهر باید بدانید فرش شما دارای الیاف طبیعی است یا مصنوعی. با سهل‌انگاری نباید به فرش دستباف خود آسیب بزنید. به طور کلی پاک کردن انواع لکه‌ها از روی فرش با الیاف طبیعی حساس‌تر است. در صورتی در فرش شما از الیاف مصنوعی استفاده شده باشد، یک تکه پنبه الکلی یا دستمالی که به استون آغشته شده باشد را بر روی لکه قرار دهید به طوری که کل لکه روی فرش با آن مرطوب شود. چند دقیقه صبر کنید، سپس به کمک یک دستمال نخی و آب ولرم لکه را پاک کنید.
البته با وجود کودکان بعید نیست که گاهی آدامس بر روی فرشتان هم ببینید؛ خونسردی خود را حفظ کنید و برای رفع آن مقاله روش‌های پاک کردن آدامس از روی فرش را بخوانید.
در صورتی که فرش شما دستباف است و از الیاف طبیعی بافته شده است، به کمک محلول شوینده فرش، روی لکه را مرطوب کنید، سپس محلول آمونیاک روی لکه اسپری کنید و با دستمال خشک کنید. در مرحله بعد مقداری سرکه سفید بر روی لکه بزنید و با دستمال نخی پاک کنید. در انتها باید یک مرتبه دیگر مواد شوینده مخصوص فرش را بر روی لکه اسپری کنید و در نهایت با یک دستمال تمیز، رطوبت آن را بگیرید و اجازه دهید خشک شود.

پاک کردن روغن و چربی از روی فرش

این لکه‌ها تنها به لکه‌های روغن به طور مستقیم ختم نمی‌شود. ما در اکثر غذاهایمان از روغن استفاده می‌کنیم. پس برخورد با چنین مشکلی چندان عجیب نیست و برای همه ما پیش آمده است.
لکه‌های چربی طیف وسیعی از تنوع دارند. از روغن پخت و پز گرفته تا مواد آرایشی مانند لوسیون و کرم پودر. این لکه‌ها ممکن است علاوه بر داشتن چربی دارای لکه رنگ هم باشند. برای پاک کردن این دسته لکه روی فرش باید تا لحظه پاک شدن آن مراحل را تکرار کنید. در مرحله اول تا جایی که ممکن است لکه را به کمک یه کاردک به دقت بردارید تا بیشتر از این بر روی فرش پخش نشود. سپس کمی سرکه سفید بر روی لکه بریزید و پس از چند دقیقه آن را با دستمال سفید نخی پاک کنید. بعد از این مرحله برای تکمیل کردن فرایند پاکسازی لکه روی فرش، از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید.

” برای لکه برداری فرش و پاک کردن هرگونه لکه از روی فرش‌تان می‌توانید از خدمات قالیشویی نوین استفاده کنید “



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

این که چرا از فرشمان بوی بد متصاعد می‌شود علت‌های متفاوتی دارد. چند علت آن را برای شما می‌گوییم. مهم‌ترین و مشخص‌ترین علت بوی فرش کثیفی و عدم نظافت آن است. بهتر است هر زمانی که احساس کردیم فرش نیاز به شستشو دارد با قالیشویی معتبر تماس بگیریم تا فرش تمیز خود را پس از چند روز تحویل بگیریم. در این مقاله می‌خواهیم روش‌های رفع بوی فرش را به شما توضیح دهیم.
اگر در شهری زندگی می‌کنید که آب و هوای شرجی دارد احتمالا زودتر از بقیه نیاز به شستشوی فرش خواهید داشت. همچنین وجود فرزند در خانه‌ای کار نظافت فرش را بیشتر می‌کند. خیلی مواقع متوجه کثیف شدن فرش نمی‌شویم. البته بستگی به این دارد که فرش را در کجای منزل پهن کرده باشیم. مسلما فرشی که بیشتر در مسیر رفت و آمد باشد بیشتر در معرض کثیفی و آلودگی قرار می‌گیرد. بنابراین برای نظافت آن هم باید بیشتر وقت گذاشت.
اگر در منزل حیوان خانگی نگهداری می‌کنیم زمان شستشوی فرش باید سریع‌تر اتفاق بیفتد. ریختن موی حیوانات و برجای ماندن آن در تار و پود فرش می‌تواند دردسر ساز باشد. این موضوع شرایط را برای رشد میکروب‌ها آماده می‌کند.
حتما برایتان پیش آمده که یک لیوان آب از دستتان به روی فرش بیفتد و فرشتان را خیس کند. پس از چند دقیقه متوجه بوی نامطبوع آن می‌شوید. حتی شاید ممکن باشد که فرشتان را به تازگی هم شسته باشید. برای رفع این مشکل، سریعا با یک دستمال نخی، رطوبت فرش را بگیرید. دقت کنید این دستمال از خودش رنگ پس ندهد و شما را در دردسری جدید نیندازد. سپس سعی کنید هوای آزاد به سطح فرش برخورد کند. در این لحظه می‌توانید از سشوار هم کمک بگیرید.

رفع بوی فرش

برای رفع بوی فرش چه کنیم؟

ما به شما چند روش خانگی را می‌گوییم. اما اگر این روش‌ها به درستی برای رفع بوی فرش جواب نداد باید به فکر شستشوی کامل فرش باشید.
جوش شیرین یار همیشگی ما در نظافت خانه است. این پودر می‌تواند بوی بد وسایل را از بین ببرد. بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای رفع بوی فرش استفاده از محلول جوش شیرین است. به این صورت که مقداری از این پودر را به همراه آب مخلوط کرده و روی فرش اسپری می‌کنید. شما می‌توانید به این ترکیب مقداری هم اسطوخودوس اضافه کنید. گلبرگ‌های این گیاه را خورد کنید تا متوجه عطر آن شوید. سپس آن را درون محلول آب و جوش شیرین بریزید و سپس اسپری کنید. این ترکیب خوشبو، عطر خوبی بر روی فرش شما می‎نشاند و همچنین با وجود جوش شیرین بوهای نامطبوع را از بین می‌برد.
سعی کنید در طول روز چند ساعت پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوای داخل خانه به جریان بیفتد. همچنین نور خورشید برای از بین بردن بوی نامطبوع و ضدعفونی کردن محیط موثر است. اما سعی کنید از برخورد طولانی مدت نور آفتاب بر روی فرش جلوگیری کنید تا فرش‌هایتان رنگ خود را از دست ندهند.

بهترین راه برای شستشوی فرش

گاهی اوقات فرش به دلیل شستشوی نامناسب بوی بدی به خود می‌گیرد. زمانی که کثیفی‌های فرش به صورت کامل از بین نرود، بخش باقی مانده آن می‌تواند باعث بروز بوی نامطبوعی باشد و بعد از آن باید به دنبال راه‌حلی برای رفع بوی فرش باشیم. البته که بهترین راه برای شستشوی فرش، استفاده از خدمات قالیشویی است. فرش‌ها در این فضاها به کمک دستگاه شستشو داده می‌شوند و سپس در خشک کن‌های مسقف خشک می‌شوند. زمانی که فرش مرطوب است می‌تواند به راحتی آلودگی به خود جذب کند. اما خشک شدن اصولی آن در کارخانه قالیشویی‌ از این کار جلوگیری می‌کند.
در صورتی که خودتان تصمیم به شستشوی فرش گرفتید، آن را با مواد شوینده مخصوص فرش شستشو دهید. دقت کنید فرش عاری از کثیفی شده. سپس برای خشک کردن فرش، آن را بر روی یک سطح پهن کنید که هوا هم از زیر و هم از روی فرش جریان داشته باشد. با این کار از ورود میکروب‌ها به داخل تار و پود فرش جلوگیری می‌کنید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()