نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

با وجود تمام تلاش‌های شما در زمینه حفظ پاکیزگی فرش و موکت، فرش شما در نهایت تبدیل به قربانی یک قطره شربت، چای، قهوه و یا آلودگی‌های کف کفش شما خواهد شد. پس یادگیری نکاتی برای تمیز کردن فرش و موکت همیشه مفید است. با یادآوری اینکه چگونه متخصصان مسائل مختلف را حل می‌کنند، ما به سراغ متخصصان قالیشویی نوین رفته‌ایم؛ تا درباره رازهای تمیز کردن فرش و موکت از آنها اطلاعاتی بگیریم. حاصل این کار را در این نوشته به صورت نکاتی برای تمیز کردن فرش و موکت می‌خوانید.

رازهایی برای تمیز کردن فرش و موکت که باید بدانید

 لکه‌های سست را فشار ندهید

آلودگی‌ها و لکه‌های سست را به راحتی می‌شود پاک کرد. اگر و فقط اگر هنگام پاک کردن آن کمترین فشار ممکن را وارد کنید. این لکه‌ها معمولا در عمق فرش و موکت نفوذ نکرده‌اند؛ و با پارچه تمیز، دستمال کاغذی یا اسفنج می‌شود بخش اصلی آن را برداشت؛ و باقی مانده را نیز به آرامی شستشو داد. درباره این شکل از لکه‌ها، فشار بی‌جا تنها باعث نفوذ آلودگی به لایه‌های زیرین فرش می‌شود.

از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین یک لکه‌بر خوب است که در بعضی مواقع در تمیز کردن فرش بسیار موثر است. البته اگر بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. برای این کار باید روی لکه را با جوش شیرین بپوشانید و سپس آن را باید پارچه تمیز و نم‌دار بشویید. همچنین می‌توانید جوش شیرین را به صورت اسپری محلول در آب به محل لکه اسپری کرده و 10 الی 15 دقیقه بعد آن را پاک کنید. ممکن است لازم باشد تا این روش را چند بار تا گرفتن نتیجه مطلوب تکرار کنید. در نهایت محل را با یک حوله سفید کاغذی خشک کنید.

کرم اصلاح صورت را امتحان کنید

یکی از بهترین لکه بر های در دسترس کرم اصلاح صورت است. کرم اصلاح را مستقیما به لکه ها اعمال کنید و آنرا حدود 30 دقیقه بگذارید بماند. در نهایت منطقه را با یک دستمال خشک پاک کنید. اگر لکه هنوز هم باقی است؛ می‌توانید از محلول یک سوم سرکه در آب استفاده و محل لکه را با آن پاک کنید.

پاک کردن آدامس از روی فرش

این موضوع اتفاقی نادر است؛ اما در صورتی که یک آدامس به فرش یا موکت شما بچسبد چکار می‌کنید؟ اگرچه در ظاهر بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ اما تنها با کمک یک تکه یخ یا قاشقی که در سرمای فریزر کاملا سرد شده، می‌توانید آدامس را به دمای انجماد رسانده و آن را به راحتی از فرش خود جدا کنید.

مواد شوینده ماشین ظرفشویی در مقابل روغن

یکی از بدترین لکه‌های ممکن روی فرش لکه‌های چربی یا روغنی است. در ابتدا شاید تصور کنید تمیز کردن چنین فرشی ممکن نیست. اما کافی است از شوینده‌های ماشین ظرفشویی برای از بین بردن این لکه‌ها استفاده کنید تا نظرتان عوض شود.

تمیز کردن لکه های ناشی از موم، وکس یا شمع

این آلودگی‌ها به سرعت جذب فرش و موکت شده و تا عمق آن فرو می‌روند. اما بهترین راه تمیز کردن فرش در این شرایط چیست. در قدم اول باید این مواد را از عمق فرش یا موکت خارج کنید. برای این کار فرش را برعکس کرده و یک پارچه تمیز را روی بخش آلوده قرار دهید. حالا با استفاده از یک تکه فلز گرم مثل قاشق گرم شده یا سشوار یا اتو، روی پارچه را حرارت دهید؛ و یا این کار را از پشت فرش انجام دهید. این کار را باید آنقدر ادامه دهید تا حرارت موم (یا وکس یا مواد مشابه) را نرم کرده و موم شروع به خارج شدن از فرش نماید. در نهایت می‌توانید با یک پارچه تمیز دیگر اقدام به برداشتن باقی مانده موم کنید. در این زمینه فراموش نکنید که حرارت بیش از حد به فرش شما آسیب نزند.

پاک کردن لکه خون با پروکسید هیدروژن

لکه‌های خون خشک شده روی فرش را می‌توانید با پروکسید هیدروژن به طور کامل پاک کنید. برای این کار کافی است در ابتدا لکه خون خشک شده را بخراشید؛ و آنچه با خراشیدن پاک می‌شود را حذف کنید. سپس برای باقی مانده آن از پروکسید هیدروژن استفاده کنید. پروکسید هیدروژن با برخورد به لکه تشکیل کف داده و لکه را از بین می‌برد.

 تمیز کردن فرش به طور منظم

در نهایت توجه داشته باشید که امر لکه‌برداری از فرش کاری تخصصی است؛ و اگر با دقت کافی انجام نشود ممکن است به فرش شما آسیب بزند. پیشنهاد ما برای دوری از لکه‌ها و آلودگی‌های معمول، داشتن برنامه‌ای منظم برای شستشوی کامل فرش است. کارخانه قالیشویی نوین با بیش از نیم قرن تجربه آماده خدمت رسانی در زمینه شستشوی فرش و موکت به شما عزیزان است.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

دلایل بسیاری زیادی وجود دارد که چرا فرش‌ها بهترین ایده برای پوشش کف خانه هستند. فرش‌ها به خانه گرما می‌بخشند؛ حدود و ثغور بخش‌های مختلف خانه را تعیین می‌کنند؛ به المان‌های دکوراسیون خانه از جمله مبلمان، چارچوب می‌دهند؛ زیبایی ویژه‌ای به خانه می‌دهند؛ و حتی می‌توانند به عنوان یک اثر هنری تعریف تازه‌ای به خانه شما ببخشند. اما همه اینها به این موضوع بستگی دارد که شما بتوانید مراقبت اولیه و نگهداری از فرش‌ها را به خوبی انجام دهید. در این مقاله قالیشویی نوین 5 مورد از بدترین کارهایی که ممکن است در فرآیند استفاده و نگهداری از فرش انجام دهید را مرور می‌کنیم. پس فرش‌های خود را رها نکنید و به صورت دوره‌ای کارهایی را برای مراقبت و نگهداری از فرش خود در نظر بگیرید.

قالیشویی

رها کردن فرش در نور مستقیم خورشید

داشتن یک اتاق آفتاب‌گیر به دلایل بسیاری یک فضای عالی را برای خانه شما فراهم می‌کند. اما یکی از بدی‌های آن این است که می‌تواند مبلمان و فرش اتاق شما را سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید دچار استهلا کرده و از بین ببرد. اگرچه کنترل این موضوع سخت است؛ اما یک راه عالی برای انجام این کار بدون فدا کردن نور، فیلتر کردن نور ورودی به اتاق، با استفاده از پرده‌های توری است. همچنین استفاده از روفرشی در ساعات تابش مستقیم نور هم می‌تواند ایده خوبی برای نگهداری از فرش در برابر نور خورشید باشد.

نچرخاندن دوره‌ای فرش

عوامل محیطی مثل نور خورشید، گرما و سرما، فشار پایه‌های مبلمان، رطوبت و… می‌توانند به بخشی از فرش شما آسیب بزنند. اگر به صورت دوره‌ای (هر چند ماه یک بار) فرش را در جای خود بچرخانید؛ یا جای فرش‌ها را با هم عوض کنید؛ میزان فشار به تمام بخش‌های فرش تقسیم می‌شود و فرش شما کمتر دچار آسیب جدی می‌گردد. در نظر گرفتن این نکته در نگهداری فرش بسیار مهم است؛ که تمام بخش‌های فرش شما به صورت یکسان و در دوره زمانی طولانی‌تری دچار استهلاک شود.

جارو برقی نکشیدن

بهترین دفاع حمله است. لابلای فرش‌ها محل خوبی برای خرده‌های مواد غذایی، موی حیوانات خانگی، ذرات گرد و غبار و… است. نکته این است که بسیاری از این موارد در درز و بیم فرش فرو می‌رود و دیده نمی‌شود. این مواد علاوه بر آلوده کردن فرش و محیط زندگی شما، عمر فرش را کاهش می‌دهند. بهترین کار در این زمینه جاروبرقی کشیدن روی فرش است. این کار را بهتر است حداقل هر هفته یک بار انجام دهید.

استفاده نکردن از پد و ترمز فرش

جای تعجب است که چرا برای فرش‌های ارزشمند خود از پد و ترمز فرش استفاده نمی‌کنید. این ابزار علاوه بر اینکه از سر خوردن و لغزش فرش جلوگیری می کند؛ اجازه می دهد که جریان هوا در فرش وضعیت بهتری داشته باشد؛ و به اصطلاح فرش نفس بکشد. در نتیجه این وضعیت طول عمر فرش بیشتر می‌شود؛ و در نگهداری از فرش بسیار موثر است.

به لکه ها اهمیت ندهید

وقتی به هر دلیلی لکه‌ای روی فرش ایجاد می‌شود؛ بسیار مهم است که در اولین فرصت برای پاکسازی آن اقدامات لازم صورت گیرد. لکه‌های فرش به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود؛ که از مهم‌ترین آنها ریختن مواد غذایی مختلف است. در صورتی که لکه‌های فرش به سرعت پاک نشود؛ کار پاک کردن آن سخت‌تر شده و همچنین می‌تواند ماهیت فرش را تغییر داده و موجب بروز مشکلاتی مثل تغییر رنگ و پوسیدگی در آن منطقه شود. پس هر لکه‌ای را پیش از آنکه دیر شود پاک کنید.

قالیشویی نوین با سابقه درخشـان در زمینه خدمات حرفه ای قالیشویی مانند شستشوی حرفه ای فرش های ابریشم، قالی های دستباف، مبل و موکت در خـدمت هموطنان عزیز می باشـد.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

افزایش عمر فرش مسئله بسیار مهمی است. این روزها با توجه به قیمت فرش، این مسئله نه‌تنها برای فرش‌های دست‌باف، بلکه برای فرش‌های ماشینی نیز اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. عوامل زیادی موجب تغییر کیفیت فرش‌های شما و کم شدن عمر فرش می‌شود. اما به طور کلی دو موضوع اساسی بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند. اولین نکته شکل استفاده از فرش و دومین نکته روش شستشوی فرش است.

قالیشویی

شکل استفاده از فرش

رعایت چند نکته ساده در استفاده از فرش می‌تواند تاثیر زیادی در عمر فرش داشته باشد. در این بخش مهم‌ترین نکات استفاده از فرش را برای بهبود عمر فرش مطرح می‌کنیم.

اولین نکته این است که از تابش مستقیم و مداوم نور خورشید به فرش جلوگیری کنید. اگر بخشی از فرش شما در طول روز کمتر از یک ساعت در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرد، مسئله خاصی نیست؛ اما اگر این مقدار به چند ساعت در طول روز می‌رسد؛ بهتر است فکری به حال فرش خود کنید. تابش نور مستقیم خورشید می‌تواند به شدت بر کیفیت رنگ فرش‌های شما تاثیر بگذارد. استفاده از روفرشی در آن ساعات خاص، تغییر موقعیت فرش، تغییر جای عناصر خانه یا کشیدن پرده، از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند در بهبود این وضعیت موثر باشد.

یکی دیگر از عوامل کاهش عمر فرش حرارت است. این مسئله بخصوص در خانه‌هایی که از بخاری گازی استفاده می‌کنند بسیار مورد توجه است. قرار گرفتن منبع حرارت در نزدیکی فرش و افزایش گرمای شدید، می‌تواند به مرور کیفیت فرش شما را کاهش دهید و تار و پود آن را سست کند. طبیعی است که برای جلوگیری از این اتفاق باید فرش را از قرار گرفتن در چنین شرایطی دور کنید. اما شاید اصلی‌ترین عامل محیطی که فرش را دچار پوسیدگی کرده و عمر فرش را به شدت کاهش می‌دهد رطوبت باشد. این مسئله بخصوص در مناطق مرطوب شمال کشور بسیار رخ می‌دهد. اگرچه نمی‌توان چاره کاملی برای حل این مشکل در مناطق مرطوب ارائه داد. اما کنترل میزان رطوبت محیط و استفاده از عایق کاری در کف خانه، می‌تواند تا حدود زیادی از مشکل جلوگیری کند.

قرار گرفتن اجسام سنگین (بخصوص با پایه های باریک) می‌تواند موجب سوراخ شدن فرش شود. فشرده شدن الیاف فرش نیز از دیگر اثرات این وضعیت است؛ که منجر به کاهش عمر فرش می‌شود. طبیعی است که برای حل شکل باید تا جای ممکن اجسام سنگین را روی فرش قرار نداد؛ و در موارد اجبار پایه‌های اجسام را تا حد ممکن پهن و گسترده‌تر در نظر گرفت تا میزان فشار بر سطح فرش پخش شود.

در نهایت برای افزایش عمر فرش موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • به طور منظم و در فواصل هفتگی فرش را جارو بکشید.
  • هنگام جابه‌جایی فرش آن را لول کنید. تا زدن فرش به راحتی می‌تواند کیفیت تار و پود فرش را تحت‌تاثیر قرار دهد.
  • در صورتی که فرش شما روی کف خانه حرکت می‌کند از ترمز فرش استفاده کنید.

روش شستشوی فرش

بسیاری از مشکلات که موجب کاهش عمر فرش می‌شود؛ هنگام شستشوی فرش در خانه رخ می‌دهد. حقیقت آن است که خانه و حیاط و… محیط مناسبی برای شستشوی فرش نیست. از سویی شستشوی فرش کاری تخصصی است؛ که در صورت استفاده از روش‌های اشتباه می‌تواند آسیب‌های جدی به فرش وارد کرده و از عمر فرش بکاهد. پس قبل از هر توضیح بیشتری اکیدا توصیه می‌کنیم شستشوی فرش‌های خود را به قالیشویی های متخصص در این زمینه بسپارید.

در شستشوی فرش در خانه موارد زیادی از جمله روش حمل و نقل فرش، محل شستشوی فرش، مواد شوینده مورد استفاده برای شستشو، روش شستشو و روش خشک کردن، همگی می‌توانند فرش را دچار مشکل کنند. این در حالی است که شستشوی فرش در قالیشویی توسط متخصصین با تجربه انجام می‌شود. همچنین استفاده از مواد شوینده مناسب، دستگاه‌ها و تجهیزات اتوماتیک شستشوی فرش و روش‌های نوین خشک کردن آن، از مواردی است که موجب می‌شود در فرایند شستشوی فرش در قالیشویی فرش شما آسیب نبیند. فارغ از تمام این موارد در نظر بگیرید که شستشوی یک فرش در خانه، این روزها هزینه‌های زیادی در بر دارد. پس از نظر اقتصادی نیز صرفه در شستوی فرش توسط قالیشویی است.
در نهایت امیدواریم قدر فرش‌های ارزشمند خود را بدانید؛ و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

بهترین روش شستشوی فرش چیست؟ این سوال بارها از قالیشویی نوینپرسیده شده است؛ و ما هم توضیح داده ایم که به موارد متعددی بستگی دارد.

اما در این مطلب می‌خواهیم به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم و ببینیم کدام روش برای شستشوی فرش و موکت مناسب‌تر است. استفاده از مواد شیمیایی یا بکار بردن بخاطر آب داغ؟

باید بگوییم که هر دو روش طرفداران و منتقدان بسیاری دارند. بنابراین تنها راه انتخاب مناسب برای فرض شما، بررسی هر دو روش و پیدا کردن آنچه که شما به آن نیاز دارید، است. تنها در این صورت است که شما می‌توانید یک تصمیم آگاهانه و خوب برای تمیز کردن فرش های خود بگیرید.

بهترین روش شستشوی فرش با بخار یا مواد شیمیایی؟

شستشوی فرش با بخار آب داغ به عنوان پاک کننده عمیق شناخته شده است. به همین دلیل است که تنها روش تمیز کردن فرش شناخته شده که می‌تواند حداقل 97 درصد از خاک و باکتری‌های فرش را از بین ببرد. این روش تنها روشی است که تمام فرش را تا پایین‌ترین لایه بطور کامل تمیز می‌کند. در نتیجه شستشوی فرش با بخار آب برای لکه‌بری بسیار محبوب است.

اما هنگامی که صحبت از شستشوی فرش می‌شود، توانایی تمیز کردن عمیق تنها یک مورد مهم است. از آنجا که در تمیز کردن با بخار از آب گرم با دمای بسیار بالا استفاده می‌شود؛ خشک شدن فرش می‌تواند طولانی‌تر شود. بسته به اینکه سیستم استخراج پاک کننده چقدر خوب است و فرش چقدر ضخیم است، این زمان می‌تواند 45 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. در بعضی موارد ما شاهد آن بوده‌ایم که پس از یک روز فرش‌ها هنوز هم مرطوب بودند. پس اگر به سرعت به اتاق خود نیاز دارید، ممکن است بخواهید از روش دیگری برای تمیز کردن فرش خود استفاده کنید.

همانطور که از نامش بر می آید، شستشوی شیمیایی شامل استفاده از یک راه حل شیمیایی برای حذف آلودگی‌ها از فرش شما می‌شود. برخی از این راه حل‌ها شامپوهای خشک هستند. اگر چه این اصطلاح به آسانی استفاده می‌شود؛ اما آنها در واقع کاملا خشک نیستند. هرچند از آب قابل بسیار کمتری نسبت به تمیز کردن با بخار استفاده می‌کنند. این مسئله به این معنی است که فرش‌هایی که با مواد شیمیایی تمیز می‌شوند عموما زودتر خشک می‌شوند.

همانطور که در روش شستشو با بخار، زمان خشک شدن تنها موضوع مورد توجه نیست. از آنجا که راه حل‌های شیمیایی تنها در لایه های بالای فرش کار می‌کنند؛ تقریبا به طور کامل برای درمان لکه های عمیق ناکارآمد هستند. همچنین تمایل به جابجایی مواد شیمیایی در فرش شما وجود دارد. به این معنی که شما و خانواده‌تان می‌توانید در معرض این مواد شیمیایی قرار بگیرید. پس باید اطمینان حاصل کنید که به طور کامل متوجه هستید که مواد شیمیایی مورد استفاده برای شستشوی فرش چیست و چه مضرات احتمالی‌ای دارد.

در واقع برای افرادی که دچار حساسیت به مواد شیمیایی هستند؛ طبیعتا استفاده از روش بخار عاقلانه‌تر است.

در واقع روش انتخابی شما بستگی به نیازهای خاص شما و نگرانی‌های شما در مورد استفاده از مواد شیمیایی دارد. امتیازاتی برای هر دو طرف، بخار یا شیمیایی وجود دارد. هزینه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. و به همین دلیل باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید.

البته در هر صورت، اگر یک محصول یا خدمات قابل اعتماد را انتخاب کنید؛ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در هر دو صورت، نتایج خوبی داشته باشید. در این زمینه می‌توانید از دوستان و همسایگان خود که از آن محصولات و خدمات استفاده می‌کنتد بپرسید. این بهترین راه برای پیدا کردن یک شرکت قالیشویی معتبر یا یک پاک‌کننده فرش است.

فرش شما می تواند اولین تصور ایجاد شده قوی از خانه و یا دفتر شما نظر میهمانان خانه شما باشد. بنابراین مطمئن شوید که فرش‌ها را به خوبی نگهداری و تمیز می‌کنید. تحقیق خود را انجام دهید و ببینید آیا تمیز کردن بخار یا شیمی برای شما مناسب است یا خیر. در نهایت، شما قادر خواهید بود از فرش های تمیز لذت ببرید و این چیزی است که انتظارش را دارید.

اگر سوال بیشتری در ذهن‌تان باقی مانده است. ما در قالیشویی نوین می‌توانیم به آنها پاسخ دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

طراحی دکوراسیون با فرش یک روش ساده برای تغییر و حال و هوای فضاهای مختلف خانه است. چراکه فرش‌ها خیلی راحت تغییراتی چشم‌گیر را در فضای شما به نمایش می‌گذارند. یک فرش خوب می‌تواند یک اتاق را تعریف کند، به آن مفهوم دهد، گرما را به آن اضافه کند، و در نهایت دکور اتاق را سامان دهد.

راه‌های متعددی برای طراحی دکوراسیون با فرش وجود دارد. ما در این مقاله وب‌سایت قالیشویی نوین، چند نمونه خوب آن را با شما در میان می‌گذاریم.

استفاده از فرش برای تعریف مناطق

قالیشویی نوین نظری دارد. از یک فرش برای تعریف یا جدا کردن مناطق، از قبیل مبلمان یا ناهارخوری و سایر فضای‌های خانه استفاده کنید. این ویژگی خصوصا در آپارتمان‌های استودیویی (سوئیت) یا اتاق‌های بزرگتر که نیاز به تعریف دارند، بسیار مفید است.

ایجاد تنوع

شما می‌توانید از فرش برای ایجاد تنوع در فضا استفاده کنید. هنگامی که از دو قالیچه در یک اتاق استفاده می‌کنید؛ باید توجه داشته باشید که فرش‌های یکسان می‌توانند به صورت بصری اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم کنند. استفاده از فرش‌های مختلف به منظور ایجاد تنوع ساده‌ترین کار برای طراحی دکوراسیون با فرش است.

ایجاد هماهنگی

هنگام استفاده از چند فرش در کنار هم، بهتر است فرش‌ها از یک سبک تبعیت کرده و یکدیگر را تکمیل کنند. در غیر این صورت فضای خانه دچار ناهمگونی خواهد شد.

ایده‌هایی برای یک طرح رنگی

فرش مورد نظرتان را بر اساس رنگ زمینه آن و هماهنگی‌اش با اتاق انتخاب کنید. همچنین به موضوع هماهنگی رنگ (نه لزوما یک رنگ بودن) فرش با مبلمان احتمالی روی آن توجه کنید.

کنترل حجم

از یک فرش می‌توان برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق استفاده کرد. اگر اثاثه یا کاغذ دیواری شما یک الگوی زیبا داشته باشد، یک فرش را انتخاب کنید که ظریف تر باشد. اما اگر دیوارهایی ساده و بدون تزئینات دارید؛ می توانید یک الگوی شلوغ یا پررنگ تر را برای فرش خود انتخاب کنید.

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

استفاده از فرش و به خصوص قالیچه‌های کوچک به عنوان نقطه کانونی اتاق، می‌تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون خانه شما داشته باشد. برای تکمیل این کار می‌توانید بین رنگ‌های به کار رفته در فرش و دیوارها کنتراست ایجاد کنید.

فرش کردن دیوار

کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما استفاده درست و محدود از این ایده گاهی می‌تواند نمایی زیبا به دیوار شما ببخشد.

خارج شدن از چارچوب مستطیل شکل فرش

فرض نکنید که یک فرش باید مستطیل شکل باشد. اجازه دهید که فضای خانه شکل فرش را تعیین کند. مثلا یک مبلمان دایره‌ای شکل نیازمند یک فرش دایره‌ای شکل است. سعی کنید بدانید که کدام شکل برای خانه شما بهتر به نظر می‌رسد و سپس با ترکیب فرش‌های مربع، دایره یا بیضی طراحی دکوراسیون خود را بهبود دهید.

از نظر قالیشویی نوین، این یکی از بهترین راه های دکوراسیون شما می باشد.

اندازه مناسب را بدست آورید

هنگام خرید یک فرش برای اتاق، 3 فوت (حدودا 1 متر) از طول و عرض اتاق را کم کنید. خالی بودن لبه‌های اتاق باعث می‌شود که اتاق کمی بزرگتر به نظر برسد. هنگام خرید یک فرش برای زیر میز ناهارخوری هم توجه کنید که حداقل 90 سانتیمتر از اطراف میز بزرگتر باشد. رعایت این نکته باعث می‌شود که پایه‌های صندلی هنگام استفاده از میز نهارخوری روی فرش باقی بمانند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فرش زیر میز به اندازه کافی گسترده است؛ تا بتوانید هر دو پا را روی فرش هنگام راه رفتن قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()