نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

فرش دستباف یک کالای گران‌قیمت و لوکس است؛ که استفاده از آن در زیبا، دلنشین و گرم کردن هر محیطی نقش اساسی دارد. اما خرید این کالا نیازمند شناخت ویژگی‌های فرش دستباف و انتخابی درست است. اگرچه گفتیم فرش‌های دستباف همگی ارزشمند هستند؛ اما در میان خود نیز در رنج‌های قیمتی متنوعی تولید می‌شوند.
در این نوشته وب‌سایت قالیشویی نوین می‌خواهیم چند نکته مهم را که بهتر است هنگام خرید فرش دستباف در نظر داشته باشید، با شما در میان بگذاریم.

اندازه را رعایت کنید

اگرچه در گذشته‌ای نه چندان دور مد بر این بود که تمام کف خانه را با فرش بپوشانند. اما امروزه با توجه به بالا رفتن کیفیت کفپوش‌ها، بهترین تصمیم خرید فرش‌ها و قالیچه‌هایی است که تمام فضای خانه را در بر نگیرد. این موضوع کمک می‌کند که با قیمت مناسب‌تری، بتوانید فضایی زیباتر را بیافرینید.
در این زمینه فاصله حدود 50 تا 70 سانتیمتری از حاشیه را در نظر داشته باشید. اگر فرش زیر مبلمان قرار دارد؛ بهتر است تا میانه پایه‌های مبل جلو برود. و اگر فرش را برای زیر میز نهارخوری می‌خرید؛ بهتر است حاشیه‌ای نیم متری از اطراف میز را نیز پوشش دهد.

جنس و بافت فرش را در نظر بگیرید

بسته به مکانی که قصد دارید از فرش در آن استفاده کنید جنس و بافت فرش از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال برای فضاهایی که در آن دائما در رفت و آمد هستید؛ استفاده از فرش‌های با بافت ظریف و جنس ابریشمی با رنگ روشن یک اشتباه بزرگ است. این فرش‌ها را بهتر است در فضاهای کم رفت و آمد پهن کنید تا به خوبی زینت بخش فضای شما باشند.

سلامت فرش را بررسی کنید

در بازار خرید فرش دستباف نمونه‌های دست دوم نیز به وفور یافت می‌شود. در مورد فرش دستباف مهم‌تر از نو یا دست دوم بودن آن، سلامت فرش است. در زمینه سلامت فرش بیش از هر چیز پوسیده نبودن آن و رفو نشدن آن مهم است. ساده‌ترین راه نیز بررسی دقیق پشت فرش است. پوسیدگی و جای رفو به طور معمول از پشت فرش به راحتی قابل پیدا کردن است. بخش‌های رفو شده به طور معمول در حاشیه فرش قرار دارند؛ و مقداری سفت‌تر و زمخت‌تر از بخش‌های دیگر هستند. پوسیدگی فرش دستباف نیز از میزان انعطاف‌پذیری آن قابل بررسی است. اگر پشت فرش بیش از حد سفت و خشک است؛ و با تا کردن مانند شکستن کارتن واکنش نشان می‌دهد؛ اصلا بعید نیست که با یک فرش پوسیده روبرو باشید.

کیفیت بافت را فراموش نکنید

فرش‌های دستباف از کیفیت بافت گوناگونی برخوردارند. دستباف بودن به معنای آن نیست؛ که همه آنها دارای رج شمار بالا و در اوج ظرافت هستند. پس حتما به کیفیت و نوع بافت توجه کنید. تعداد رج شمار و میزان گره را از فروشنده بپرسید. طبیعتا هرچقدر این عدد بیشتر باشد، فرش شما از ظرافت بیشتری برخوردار است. همین‌طور برای اینکه از کیفیت بافت مطمئن شوید؛ بهتر است پشت فرش را بررسی کنید. فرشی که خوب بافته شده باشد، دارای خطوط منظم تار و پود است. در نتیجه بخشی از آن فشرده و بخش دیگر دارای فضای خالی نیست. به‌طور کلی پشت فرش باید کاملا یک‌دست باشد. همچنین عمق کم یا زیاد فرش دلیل بر ظرافت آن نیست. بلکه بهتر است بررسی کنید که قیچی زدن فرش منظم بوده باشد؛ و بخش های مختلف آن موج نداشته باشد.

طرح فرش را با توجه به فضا انتخاب کنید

هر فضایی با طرح خاص خود هماهنگ است. به عنوان مثال در محیط‌های با طراحی کلاسیک، فرش‌هایی با طرح لچک و ترنج مناسب هستند. در حالی که در طراحی‌های مدرن، فرش هایی با طراحی هندسی جذاب هستند. البته در این زمینه همه چیز تا حدود زیادی سلیقه‌ای است.

از خدمات قالیشویی نوین شستشوی حرفه ای فرش های دستباف و ابریشم می باشد. برای شستشوی فرش های دستباف خود با یکی از شعبه های کارخانه قالیشویی نوین، نزدیک به محل سکونت خود، تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن از تمامی خدمات حرفه ای شستشوی مجموعه نوین بهره مند شوند.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

خرید فرش ماشینی یکی از کارهایی است که معمولا هر چند سال یکبار برای آن اقدام می‌کنید. در نتیجه شاید نتوان در عمل و تنها با بررسی ظاهری فرش، از کیفیت آن اطمینان یافت. در این مقاله وب‌سایت قالیشویی نوین، مهم‌ترین نکاتی را که باید هنگام خرید فرش ماشینی در نظر داشته باشید معرفی کرده‌ایم.

خرید فرش ماشینی یا دستباف؟

شاید در ابتدا سوالی ساده با پاسخی مشخص به نظر برسد. در عمل طبیعی است که فرش‌های دستباف از کیفیت، استحکام و زیبایی بیشتری به نسبت نمونه‌های ماشینی و مشابه خود برخوردار هستند. اما به همان اندازه نیز شما باید مبلغ بیشتری را برای خرید آنها بپردازید. یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر فرش دستباف، حفظ ارزش آن است. به این معنی که این فرش در طول زمان کم‌ارزش نمی‌شود؛ و در صورت حفظ سلامت آن، مانند یک کالای سرمایه‌ای همیشه در کنار شما خواهد بود.
اما فرش‌های ماشینی نیز علاوه بر قیمت پایین، دارای ویژگی‌های مثبت دیگری نیز هستند. اولین ویژگی نگرانی کمتر شما هنگام استفاده از آن است. دومین ویژگی امکان تعویض آن در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر است. تنوع طرح و رنگ و وزن سبک‌تر نیز از دیگر ویژگی‌های فرش ماشینی است. خوشبختانه این روزها فرش‌های ماشینی دیگر مانند گذشته با کیفیت پایین و وجود خطاهای کم و زیاد در طراحی نیستند. در نتیجه از نظر ظرافت در طرح و رنگ و جنس، بسیار به نمونه‌های دستی نزدیک شده‌اند. هرچند در هر صورت به عنوان یک اثر هنری شناخته نمی‌شوند و بنابراین چنین ارزشی پیدا نخواهند کرد.

چند نکته مهم هنگام خرید فرش ماشینی

اولین نکته مهم کاربرد فرش و نوع استفاده شماست. به عنوان مثال اگر فرش را برای اتاق نوجوانی شلوغ و شلخته می‌خواهید؛ بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود آلودگی‌ها و لکه‌های احتمالی دیرتر نمایان شود. همچنین اگر عادت دارید که با کفش وارد خانه شوید؛ بهتر است از خرید فرش‌های با رنگ روشن و کرم خودداری کنید. محل قرارگیری فرش نیز در این زمینه بسیار موثر است. به عنوان مثال فرش‌های پادری به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی بیشتر، بهتر است از طیف رنگ‌های تیره انتخاب شوند. در حالی که اگر می‌خواهید فضای اتاق یا نشیمن را بزرگ‌تر نشان دهید؛ بهتر است از رنگ‌های روشن و سایز کوچک تر فرش به نسبت فضا استفاده کنید.
گروه بزرگی از فرش‌های ماشینی از جنس پلی‌استر هستند. حتما متوجه شده‌اید که این فرش‌ها در رگال فروشگاه‌های فرش دارای درخشندگی و جذابیت زیادی هستند. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید فرش ماشینی حتما آن را به صورت پهن شده روی زمین نیز مشاهده کنید. دو دلیل برای این توصیه وجود دارد. اول اینکه جنس پلی‌استر باعث می‌شود فرش از زوایای خاصی درخشندگی بیشتری داشته باشد. پس بهتر است آن را در زاویه پهن شده روی زمین نیز ببینید و مطمئن شوید که آن را می‌پسندید. دلیل دوم نیز این است که به طور کلی همه فرش‌ها قرار است روی زمین پهن شوند؛ پس بهتر است روی زمین نیز پسندیده شوند. مگر اینکه بخواهید فرش ماشینی را روی دیوار نصب کنید!
آخرین و مهم‌ترین نکته در زمینه خرید فرش ماشینی نیز توجه به ویژگی‌های فنی آن است. این ویژگی‌ها تا حدود زیادی امکان مقایسه انواع فرش را برای شما ممکن می‌کند. اولین ویژگی هر فرشی تراکم آن است. تراکم به دو نوع عرضی و طولی به دست می‌آید. تعداد گره موجود در یک متر عرض فرش را تراکم عرضی فرش می‌گویند. این واژه را قطعا در تبلیغ فرش‌های ماشینی با عنوان “شانه” شنیده‌اید. به عنوان مثال وقتی می‌گویند یک فرش 500 شانه است؛ یعنی اینکه در یک متر عرض آن 500 گره وجود دارد. تراکم طولی نیز دقیقا مانند تراکم عرضی تعریف شده و به دست می‌آید. با این تفاوت که در معرفی فرش ماشینی خیلی به آن پرداخته نمی‌شود. در نتیجه بهتر است هنگام خرید فرش ماشینی درباره هر دو تراکم از فروشنده سوال بپرسید. طبیعی است که هرچه تراکم یک فرش بیشتر باشد؛ نشان از ظرافت بیشتر آن است.
در زمینه ویژگی‌های فنی فرش توجه به مواد اولیه مصرفی نیز بسیار مهم است. به‌طور خلاصه فرش‌های ماشینی با جنس 100 درصد اکریلیک، با کیفیت‌ترین نمونه‌ها هستند؛ و هر چقدر که از میزان اکریلیک کاسته شده و به نخ‌های مرکب از اکریلیک و پلی پروپیلن افزوده شود؛ از کیفیت فرش کاسته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

 

این روزها یکی از بهترین ویژگی‌های یک قالیشویی مدرن، خدمات خشکشویی آن است. در واقع خدمات خشکشویی به نوعی نشان‌دهنده پیشرفته بودن ابزارها و تخصص بالای تکنسین‌های آن قالیشویی است. قالیشویی نوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. وجود انواع دستگاه‌های مکانیزه مورد نیاز برای انجام سرویس‌های خشکشویی و استفاده از مواد شوینده خارجی، لازمه ارائه یک سرویس خوب در این زمینه است. یک سرویس خشکشویی باید بتواند در کمتر از چند ساعت کار شما را در محل انجام داده و به طور کاملا خشک در اختیارتان بگذارد. به شکلی که کاملا قابل استفاده باشد. در این نوشته می‌خواهیم شما را با انواع خدمات خشکشویی و ویژگی‌های آنها آشنا کنیم.

خشکشویی مبلمان خانگی و اداری

مهمترین عامل برای انجام یک خشکشویی موفق به خصوص در زمینه مبلمان، استفاده از دستگاه وکیوم قدرتمند و کامل است. البته این به آن معنا نیست که هرچه با قدرت بیشتری اقدام به وکیوم مبلمان کنیم؛ تمیزتر می‌شود. در واقع انجام وکیوم نیازمند تخصصی بالاست که بتواند با توجه به جنس پارچه و فوم مبلمان و میزان آلودگی آن، قدرت مکش وکیوم را در نقطه‌ای تنظیم کند که بتواند بدون آسیب رساندن به مبلمان شما، آنها را تا بیشترین حد ممکن تمیز کند.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های خشکشویی مبلمان سرعت عمل آن است. این ویژگی به خصوص در زمینه مبلمان اداری اهمیت بیشتری دارد. چراکه به طور معمول دفاتر اداری نمی‌توانند مدت زمان زیادی را به مبلمان خود استراحت دهند. در نتیجه آب‌گیری و خشک کردن مبلمان در محل به شکلی انجام می‌شود که حداکثر 3 ساعت بعد مبلمان شما کاملا قابل استفاده باشد. البته توصیه همیشگی در زمینه مبلمان اداری این است که از جنس‌هایی که زودتر خشک می‌شود؛ مانند مبلمان چرمی استفاده کنید.

خشکشویی موکت

موکت نیز از اقلامی است که به‌طور دقیق به اندازه فضا بریده می‌شود؛ و در بسیاری از مواقع با کمک روش‌های مختلف در جای خود فیکس شده و یا به کف چسبیده می‌شود. در این شرایط خشکشویی موکت یکی از بهترین روش‌ها برای زنده کردن موکت کثیف و بازگرداندن زیبایی ظاهری به آن است. این کار نیز مانند سرویس قبلی دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است. چراکه فاصله میان شامپو زدن و مکش آب باقی مانده در موکت باید در کم‌ترین حالت ممکن باشد. در واقع تکنسین شستشو باید بتواند موکت‌ها را به سرعت شامپو زده و تمیز کند و قبل از نفوذ آب به لایه‌های زیرین، به کمک دستگاه وکیوم، آب آنها را به طور کامل بگیرد. توصیه میکنیم برای استفاده از این خدمات قالیشویی از یک مجموعه معتبر کمک بگیرید زیرا در عمل اگر این عملیات به درستی انجام نشود؛ با توجه به چسبیده بودن موکت به کف، موکت شما به راحتی پس از مدتی دچار پوسیدگی خواهد شد.

خشکشویی خوشخواب

یکی دیگر از مواردی که نیاز به شستشوی آن در خانه و به روش خشکشویی احساس می‌شود؛ خوشخواب است. یک‌سوم عمر ما روی خوشخواب سپری می‌شود؛ و معمولا هیچ‌کس دوست ندارد حتی برای یک شب بدون خوشخواب باقی بماند. از سویی به طور کلی شستشوی معمول خوشخواب آسیب‌زننده است. در نتیجه این موارد خشکشویی خوشخواب یک ایده عالی برای تمیز کردن عمیق آن است. در این زمینه نیز متخصصین قالیشویی نوین از تجربه و تسلط کافی برخوردار هستند؛ و می‌توانند خوشخواب شما را در کمتر از یک ساعت شستشو داده و آماده ارائه سرویس دوباره نمایند.
در نهایت باز هم توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به استفاده از خدمات خشکشویی مبلمان و… این نکته را در نظر داشته باشید که تمیز کردن مبلمان و… به این روش نیازمند بهره بردن از خدمات یک مرکز تخصصی و دارای تجربه و ابزارهای لازم است. ما در قالیشویی نوین تعهد می‌دهیم، این کار را در اسرع وقت، با تضمین کیفیت و قیمت مناسب ارائه کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()