نوشته شده توسط : نوین

مبلمان خانگی ما هم مانند فرش‌هایمان نیاز به شستشوی سالیانه دارد. همان قدر که فرش در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرد، مبلمان هم به مرور کثیف می‌شود. که البته بستگی دارد در منزل شما چه افرادی زندگی می‌کنند. قاعدتا در خانه‌هایی که یک کودک خردسال زندگی می‌کند، نظافت از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین وجود حیوانات خانگی نیز باعث می‌شود بیشتر برای نظافت خانه خود اقدام کنیم. در این مقاله نکاتی را برای خشکشویی مبلمان به شما می‌گوییم تا از وسایل خود بهتر نگهداری کنید.
شستشوی مبلمان کمی سخت‌تر از شستشوی فرش‌هاست. چون فرش‌ها قابلیت جمع شدن دارند که بتوانند فضای کمتری را اشغال کنند. همچنین برای جابجایی هم مراحل آسان‌تری در پیش دارید. البته برای خشکشویی مبلمان نیازی نیست خود را به زحمت بیندازید. می‌توانید با کارشناسان قالیشویی نوین تماس بگیرید و برای این کار هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. آن‌ها بر اساس تجربه‌ای که در این زمینه دارند جنس مبلمان مختلف را به خوبی می‌شناسند و بهترین روش برای شستشو را انتخاب می‌کنند.

خشکشویی مبلمان در منزل

تمیز کردن مبلمان چرم

برای خشکشویی مبلمان از جنس چرم باید کمی محتاط‌‌تر حرکت کنید. این دسته از مبلمان با وجود قیمت بیشتر، طرفداران زیادی هم دارد. درست است که مبلمان چرمی جنس مقاوم‌تری نسبت به مبلمان پارچه‌ای دارد، اما در شستشو و نگهداری حساس‌تر است. لازم است شما را با یک سری از مشکلاتی که بعد از شستشوی مبل چرم با آن مواجه می‌شویم را به شما بگوییم. ممکن است به دلیل شستشوی نامناسب مبل شما دچار خط و خش شود، و حتی در بدترین حالت قسمت‌هایی از آن کنده شود و ظاهر بدی به مبلمان شما بدهد. همچنین استفاده از مواد شوینده که با این جنس سازگاری ندارد می‌تواند رنگ چرم را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین بعد از خشک شدن، مبلمان چرم زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند.
برای این که با چنین مشکلاتی روبرو نشوید باید نحوه شستشوی مبل چرم را به خوبی بدانید. برای این منظور از شوینده‌های مخصوص برای چرم باید استفاده کنید. این شوینده‌ها در فروشگاه‌های معتبر موجود است. در این شوینده‌ها مواد سفید کننده استفاده نشده است و شما با خیال راحت می‌توانید برای تمیزی مبلمان چرم خود از آن استفاده کنید. همچنین در خاطرتان باشد که برای پاک کردن شوینده از روی مبل، از یک دستمال نرم تمیز استفاده کنید. استفاده از پارچه‌های زبر، می‌تواند به ظاهر مبل شما آسیب بزند.

اگر خودتان دست به کار شدید…

اگر به هر دلیل ترجیح دادید برای شستشوی مبلمان خانگی خودتان اقدام کنید باید مراحل زیر را قدم به قدم پیش روید.
در قدم اول باید مبل را به دقت جارو بکشید تا گرد و غبار و … را از روی مبل حذف کنید. سپس با سری باریک جاروبرقی، تمامی نقاط دور تا دور مبلمان را جارو بکشید تا به خوبی تمیز شود.
برای مرحله بعد باید جنس مبلمان خود را بدانید. معمولا مبلمان تولید شده توسط شرکت‌های معروف توسط یک برچسب راهنمای شستشو ارائه می‌شود. قبل از هر کاری این برچسب را مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی برای نحوه شستشوی مبل خود به دست آورید. اگر روی این برچسب سازگاری مبلمان به شستشو با آب اشاره کرده بود، کار شما راحت است. در واقع به کمک یک شامپو فرش که مخصوص شستشوی مبلمان هم هست می‌توانید کار خود را شروع کنید. با ترکیب شامپو و آب ولرم یک کف درست کنید. این کف را به کمک یک اسفنج تمیز بر روی پارچه مبل بکشید و به کمک یک دستمال نخی پاکیزه آن کف را پاک کنید.
در صورتی که در مرحله خشکشویی مبلمان لکه‌ای با بوی ناخوشایند بر روی مبل شما وجود دارد، به کمک محلول جوش شیرین و سرکه آن را پاک کنید.
همچنین برای این کار می‌توانید به کمک بخارشوی به راحتی مبلمان را تمیز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جارو زدن فرش هم قواعد خاص خودش را دارد. جارو می‌تواند به بافت فرش‌های ما آسیب برساند. برای مثال خیلی از افراد عادت دارند فرش را در همه جهات جارو بزنند. این رفتار با فرش از عمر آن می‌تواند کم می‌کند.
اما جارو زدن فرش به طور صحیح می‌تواند زیبایی آن را بیشتر حفظ کند. چرا که شما اجازه ورود گرد و غبار را به درون بافت فرش خود نمی‌دهید. بنابراین فرش تمیز شما تا مدت‌ها نیازی به شستشو و تحویل آن به قالیشویی را ندارد. البته بماند که شستشوی فرش تنها با جارو زدن به تعویق نمی‌افتد. اما نظافت فرش‌ها می‌تواند بسیاری از بیماری‌های حساسیتی را از شما دور کند. به شما توصیه می‌کنیم بعد از هر مهمانی، فرش خود را جارو بزنید تا باقی مانده غذاها و خوراکی‌ها در میان تار و پود آن باقی نماند.

روش صحیح جارو زدن فرش


امروزه طرفداران فرش‌های فانتزی زیاد شده‌اند. این فرش‌ها نیازمند مراقب ویژه‌ای هستند. حتی جارو زدن این فرش‌ها هم باید با حساسیت ویژه‌ای انجام شود. برای این کار جاروهای برقی دارای برس‌های نرم‌تری هستند و همچنین دارای قرقره‌هایی برای حرکت نرم بر روی فرش دارند که کمترین آسیب فیزیکی به بافت این فرش‌ها برسند.
اما شاید بپرسید که در هفته لازم است چند بار روی فرش خود را جارو بزنیم؟ این کار به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال اگر حیوان خانگی در منزل دارید که پرزهای بدن او بر روی فرش ریخته می‌شود لازم است روزانه فرش خود را جارو بزنید تا ایجاد حساسیت برای شما نشود. همچنین اگر کودکی در منزل دارید باز هم فرش شما به نگهداری بیشتری نیازمند است.

چگونه فرشمان را جارو بزنیم؟

تا به حال شده به این فکر کنید که شاید نحوه جارو زدن شما صحیح نباشد، که پس از پایان هر بار جارو زدن باز هم اثراتی از گرد و خاک متوجه می‌شوید.
برای این کار باید جهت خواب فرش خود را پیدا کنید. اما منظور از خواب فرش چیست؟ جهت قرارگیری پرزهای فرش را خواب فرش می‌گویند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید دست خود را بر روی بافت فرش در جهات مختلف بکشید. تنها در یک جهت است که بافت خشن در زیر دستان خود حس نمی‌کنید. این تفاوت را به سادگی پیدا خواهید کرد. در صورتی که یکنواختی و نرمی بافت فرش را در جهتی احساس کردید، آن جهت خواب فرش است. در واقع خواب فرش از قسمت بافته شده به سمت پایین است. با این تعریف شما می‌توانید متوجه شوید فرش شما از کدام سمت بافته شده است.
حال که خواب فرش را پیدا کردیم، در همین جهت جارو زدن را آغاز می‌کنیم.

از تمیز بودن جارو مطمئن شوید

جاروها برای این اختراع شده‌اند که برای نظافت به کمک شما بیایند. حال اگر خودشان تمیز نباشند می‌توانند آلودگی و کثیفی را به فرش شما برسانند. برای مثال ممکن است روز قبل مشغول به تمیز کردن جایی از خانه شده باشید که برس جاروهای شما را هم کثیف کرده باشد. به همین دلیل لازم است همیشه قبل از کشیدن جارو بر روی فرش خود، از تمیزی آن مطلع شوید.
همان‌طور که می‌دانید جاروها می‌توانند گرد و غبار روی فرش را که شما قادر به دیدنشان هم نیستید را از روی فرش بلند کنند و در محفظه خود بکشانند. اما با عبور هوا این آلودگی می‌تواند وارد فضای خانه شما شود و ایجاد حساسیت کند. اگر بخواهیم واضح بگوییم، باید حواستان به کیسه جارو برقی باشد. در جارو برقی‌های پیشرفته این محفظه دارای یک چراغ مخصوص است که با پر شدن روشن می‌شود. در صورتی که این کیسه پر شود و شما متوجه این اتفاق نشوید، گرد و غبار به خوبی از روی فرش برداشته نمی‌شود و عملا فرش به خوبی تمیز نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()