نوشته شده توسط : نوین

پدید آمدن هر وسیله‌ای در دکوراسیون می‌تواند تاریخچه‌ای داشته باشد. حتما می‌دانید یکی از وسایل با ارزش در هر خانه ایرانی فرش آن خانه است. این فرش‌های با ارزش امروزه در طرح‌ها و رنگ‌ها مختلفی تولید می‌شود. بیایید با هم تاریخچه فرش ماشینی را بخوانیم.
با ورود دستگاه‌های بافت فرش، زحمت زیادی از روی دوش نیروی انسانی برداشته شد. برای بافت هر فرش چند نفر باید به پای دار قالی مینشستن و روزانه ساعات زیادی را برای بافت فرش مشغول می‌شدند. ظرافت و سختی بافت بستگی به نوع طرح و نقشه فرش داشت. بر اساس آن باید تار به تار فرش با دقت بافته می‌شد. پس از پایان بافته شدن فرش ممکن بود آسیب‌های جدی به ستون فقرات، چشم و زانوهای بافندگان برسد.
جایگزین شدن دستگاه‌ها و ماشین‌های بافندگی به کمک این افراد نیامد، تعداد زیادی از آن‌ها را حذف کرد. اما در قبال این موضوع توانست در سرعت بافت تحولی عظیم ایجاد کند. با خرید این فرش‌ها دردسر کمتری برای اعتماد به قالیشویی داریم. چرا که حساسیت فرش‌های دستباف را ندارد و برای شستشو از روش‌های معمول در هر قالیشویی می‌توان استفاده کرد.

تاریخچه فرش ماشینی

تاریخچه فرش ماشینی

قدمت این نوع فرش به دهه 50 برمی‌گردد. در ابتدای آن سال‌ها در شهر کاشان اولین فرش ماشینی بافته شد. به موازات این اتفاق برخی از تاجران فرش‌هایی را از کشور بلژیک وارد خاک ایران کردند. این فرش‌ها مورد استقبال مردم ایرانی قرار گرفت.
پس از این عده‌ای شرکتی به نام صنایع کاشان را تاسیس که در آن اولین فرش ماشینی را تولید کردند. این اتفاق که در سال 1353 افتاد مورد استقبال عده زیادی از افراد قرار گرفت. چرا که طرح آن بسیار شبیه به فرش دستباف بود.
بعدها در شهرهای دیگری مانند اصفهان، مشهد، آران و بیدگل، یزد و تبریز نیز این صنعت رونق گرفت. هر ساله تعداد زیادی از فرش‌های زیبا تولید می‌شد و بخش زیادی از آن نیز به نقاط مختلف کشور صادر می‌شد.
دستگاه‌های متنوعی برای بافت فرش به وجود آمدند. اما قدیمی‌ترین آن توسط ماشین ژاکار بافته شد. پس از این دستگاه‌های دیگری هم برای بافت فرش اختراع شدند. ماشین‌هایی مانند تکسیما، واندویل، شونهر از دیگر دستگاه‌های بافت فرش هستند. بعد از ورود دستگاه‌های بافندگی ماشین، برای طرح‌های فرش ایرانی هم تفکرات بیشتری شد. همه روزه افراد بیشتری برای نقشه فرش طرح جدید می‌زدند و به این کار علاقه نشان می‌دادند.
امروزه فرش ماشینی جزو جدانشدنی در خانه‌های ایرانی و حتی مردم خارج از کشور شده است. جذابیت بی‌نظیری به دکوراسیون شما می‌دهد و گرمای خانه شما را تعیین می‌کند.

استقبال امروزی از فرش ماشینی

حال که با تاریخچه فرش ماشینی آشنا شدیم استقبال مردم را از آن در این سال‌ها بررسی کنیم. امروزی با توجه به هزینه‌های زیاد فرش دستباف خیلی از افراد برای دکوراسیون منزل خود از فرش ماشینی استفاده می‌کنند. فروشگاه‌های زیادی در سطح شهر وجود دارند که خرید را برای این نوع فرش آسان کرده‌اند. نگران هماهنگ کردن آن با باقی وسایل دکوراسیون خود نباشید، فرش‌های ماشینی آن‌قدر تنوع دارند که شما می‌توانید بر اساس طرح، رنگ و سایز انتخاب مناسبی داشته باشید.
خرید فرش ماشینی مزیت‌های زیادی دارد که افراد آن را برای گرما بخشیدن به خانه خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر این که برای انتخاب دست شما را کاملا باز می‌گذارد، قیمت مناسبی هم در قبال خرید دارند. فرش‌های ماشینی چون توسط دستگاه‌ها در کارخانجات بزرگ ساخته می‌شود هزینه بافت نیروی انسانی را شامل نمی‌شود. همچنین استفاده از نخ‌های متفاوت‌تر کمی هزینه‌های آن را معقول می‌کند. در گذشته فرش‌های ماشینی 300 شانه بافته می‌شدند، اما امروزه این فرش‌ها با تراکم بالاتر مانند 1500 شانه هم بافته می‌شود.
برای درک بیشتر این موضوع مقاله مفهوم شانه و تراکم فرش ماشینی چیست؟ را در سایت قالیشویی نوین مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

از گذشته‌های دور، فرش دستباف ایرانی یکی از ارزنده‌ترین هنرهای کشورمان بوده است. فرش‌ها علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دارند، برای راحتی در نشستن، گرم نگه داشتن بدن، جلوگیری از آسیب بر اثر افتادن سختی زمین و … هستند. با مدرن شدن سلیقه‌ها در امر دکوراسیون، هنوز نتوانستند فرش را از دکوراسیون حذف کنند و یا حتی جایگزین مناسبی برای آن تولید کنند. قالیشویی نوین در این مقاله کمی راجع به انواع فرش دستباف و ویژگی‌های آن برایتان صحبت می‌کنیم. درست است که پارکت‌ها، سنگ فرش‌ها، انواع سرامیک در رنگ‌های مختلف تولید شده‌اند، اما همچنان باز هم در مرکز این کفپوش‌ها، جای خالی فرش ایرانی به چشم می‌خورد. معمولا بهترین جای در خانه را برای پهن کردن فرش در نظر می‌گیریم. جایی که مرکز توجه باشد و بر اساس طرح آن، وسایل دیگر بر دور آن چیده شوند.

انواع فرش دستباف

ویژگی فرش دستباف

از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش دستباف این است که با گذر زمان و استفاده بیشتر، از زیبایی آن کاسته نمی‌شود. با نور آفتاب دچار رنگ پریدگی نمی‌شود و از دور همچنان جلوه درخشان و چشمگیر دارد. حتما ضرب المثل قالی کرمان را شنیده‌اید. این قالی فرش دستبافتی است که با پار خوردن زیبایی آن بیشتر می‌شود. چرا که با استفاده پرزهایی که لازم است از لابه‌لای تار و پود فرش کنده شود، از فرش جدا می‌شود و بافت یک دست و زیبایی بر جای می‌ماند.
فرش دستباف ویژگی جالب دیگری هم دارد. این فرش به دلیل ساختاری که دارد در فصل زمستان، گرما را در تار و پود خود حفظ می‌کند و همچنین در فصل تابستان خنکای کولر را به خود جذب می‌کند. حتما برایتان جذاب است که بعد از یک روز کاری سخت در فصل گرما، بر روی فرش خنکی دراز بکشید و روحی تازه کنید. وجود الیاف و رنگ طبیعی در فرش دستباف باعث بروز حساسیت در شما نمی‌شود. در نتیجه برای سلامتی شما مناسبند.
حتما برایتان پیش آمده با راه رفتن بر روی فرش، جرقه‌ای را احساس کرده باشید. در فرش‌های دستباف این مشکل به دلیل وجود پشم، پنبه و ابریشم به وجود نمی‌آید. بنابراین اگر بر روی فرشی راه رفتید و متوجه الکتریسیته شدید، احتمالا در الیاف فرش، مقداری پلاستیک و مواد مصنوعی به کار رفته است.

انواع فرش دستباف

فرش دستباف از جنس و شهرت انواع مختلفی دارد. فرش دستباف کاشان و فرش دستباف تبریز دو نوع معروف از هنر ایرانی در سطح جهانی هستند. هر هنری نقطه توجهی دارد. مبدا آن شهر و دیاریست که استعداد بیشتری برای رونق بخشیدن آن دارند. حتی این موضوع باعث امتیازهای ویژه‌ای برای برند شدن هم دارد. برای مثال وقتی می‌خواهیم فرشی را بخریم آن را با فرش تبریز یا کاشان مقایسه می‌کنیم. تشخیص این موضوع نیازمند تجربه و آگاهی است که باید قبل از خرید فرش از آن اطلاع داشته باشید.
فرش دستباف کاشان یکی از محبوب‌ترین انواع فرش دستباف است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. این فرش در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون بافته و با هر دکوراسیون هماهنگ می‌شود. کیفیت این فرش در کنار زیبایی بی حد و مرزش آن را در دل همه جا کرده و باعث شده مشتریان زیادی را به سمت خودش جذب کند. قدمت این فرش به دوران صفوی باز می‌گردد و طرح‌های آن معمولا طرح‌های ظریف و چشمگیر است. در حال حاضر فرش در شهر کاشان یکی از زیباترین و مشهورترین صنایع دستی به حساب می‌آید.
اما از فرش دستباف تبریز غافل نشوید؛ قدمت فرش تبریز هم مانند فرش کاشان به دوره صفویه باز می‌گردد. طرح‌های متنوعی دارد و برای هر سلیقه‌ای انتخاب خوبی است. هنر دست تبریزی‌ها در این شهر باعث شده تا ظریف‌ترین و خوش نقش‌ترین فرش‌ها را ببافند. زمانی که این فرش را در خانه خود و بهترین فضا پهن کنید متوجه زیبایی و خاص بودن آن خواهید شد.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

امروزه افراد زیادی تمایل دارند در خانه خود از حیوانات خانگی مراقبت کنند. اما مراقبت از این حیوانات دوست داشتنی دردسرهایی هم دارد. از دردسرهای بازیگوشی آن‌ها می‌توان به کثیف کردن فرش و موکت‌ها اشاره کرد.
البته نمی‌توان برای جلوگیری از این اتفاق، حیوانات خانگی خود را در فضای خاصی محبوس کنیم. آن‌ها هم جاندارانی هستند که سرپرستی‌شان بر عهده گرفتید و نیاز به بازی و تحرک دارند. بنابراین این حق آن‌هاست که حداقل در فضای آپارتمان آزادانه بازی کنند. اما ویژگی مثبت گربه و سگ، قدرت یادگیری آن‌هاست. شما می‌توانید به آن‌ها یاد دهید که در جاهای به خصوصی که برایشان در نظر گرفته‌اید بازی کنند یا غذا بخورند. اما گاهی با همه این تربیت‌ها باز هم شیطنت آن‌ها گل می‌کند و کار دستمان می‌دهد.
برای پاک کردن لکه بدون دردسر پیشنهاد می‌کنیم با قالیشویی نوین تماس بگیرید تا علاوه بر لکه برداری، بوی نامطبوع را هم از روی فرش شما حذف کنند.
نگران این موضوع نباشید هر اتفاقی راه چاره‌ای دارد. ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، مراحل رفع آن را پیش بگیرید فرشتان را مانند روز اول تمیز و بدون لک کنید.

پاک کردن لکه ادرار حیوانات

نحوه پاک کردن لکه ادرار حیوانات خانگی

برای پاک کردن لکه هر چقدر سریع‌تر اقدام کنید به نفع شماست و کارتان ساده‌تر انجام می‌شود. در واقع این گونه بگویم که آب دستتان است زمین بگذارید و برای رفع لکه فرش با ارزشتان بشتابید. از بین بردن لکه‌های تازه بسیار راحت‌تر از لکه‌های قدیمی پاک می‌شوند.
با استفاده از یک دستمال تمیز خیسی لکه را بگیرید. این کار را با استفاده از یک حوله هم می‌توانید انجام دهید. مهم این است که نهایت سعی خود را بکنید تا رطوبت لکه کم شود. سپس مقداری آب اکسیژنه بر روی لکه بزنید، تا زمان خشک شدن آن کمی صبر کنید. کمی مایع شستشوی فرش با کمی مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و بر روی لکه بریزید. سپس به کمک حوله کمی بر روی لکه بکشید. این کار را تکرار کنید تا اثری از لکه بر جای باقی نمانده باشد.
بعد از این که لکه را به طور کامل از بین بردید، احتمالا متوجه خواهید شد که بوی بدی بر روی فرش باقی مانده است. برای رفع این بو مراحل چندان سختی در پیش ندارید. در عنوان بعدی با ما همراه شوید تا برایتان توضیح دهیم.

رفع بوی بد ادرار از روی فرش

برای از بین بردن بو باید از مواد شوینده آنزیم‌دار استفاده کنید. شامپو فرش‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند حاوی مواد آنزیم دار هستند که بوی بد را از روی فرش از بین می‌برد. ادرار دارای اسیدی به نام اسید اوریک است که چاره از بین بردنش، شوینده‌های آنزیم دار است.
البته جوش شیرین، سرکه هم می‌تواند بوی نامطبوع را نابود کند. اما این به شرطی است که در همان لحظه ایجاد لک برای این کار اقدام کنید. اما در صورتی که فرصت لکه برداری را نداشته باشید، کمی مراحل رفع بو و لکه از روی فرش برای شما سخت می‌شود.
نحوه رفع بو به این ترتیب است:
قبل از انجام هر کاری باید تا جایی که می‌توانید لکه را از روی فرش به کمک یک دستمال نخی تمیز کنید. سپس کمی پودر جوش شیرین را بر روی لکه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی آن بماند. سپس کمی سرکه سفید را بر روی لکه و جوش شیرین اسپری کنید. در این محل دوباره باید به سرکه و جوش شیرین فرصت دهید تا تاثیرات خود را بر روی فرش بگذارند. سپس با یک دستمال نخی تمیز روی لکه را پاک کنید. انجام دادن این روش بهتر است بعد از مراحل پاک کردن لکه ادرار باشد. زیرا سرکه و جوش شیرین را به منظور رفع بوی نامطبوع فرش استفاده می‌کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

فرش‌ها در خانه‌های ایرانی نقش پر رنگی برای دکوراسیون دارند. البته فرش ایرانی در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. ما حتی جای خالی فرش را در فضاهای اداری هم حس می‌کنیم. بنابراین اهمیت آن برای همگی ما روشن است. برای مثال زمانی که می‌خواهیم خانه جدیدی بخریم و یا تغییر دکوراسیون در منزل انجام دهیم، یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای خرید و انتخاب آن ما را به فکر فرو می‌برد فرش است.
برخی از این توصیه‌ها برای زیباتر شدن فضای داخلی و برخی دیگر آن برای مراقبت از بافت فرش است.
در صورتی که برای کف خانه خود هزینه کرده‌اید و نمای آن را جذاب‌تر کرده‌اید، لطفا کف خانه را با فرش نپوشانید. درست است که فرش زیبایی گرم و خاصی به محیط می‌بخشد، اما کفپوش‌ها هم جنبه زیبایی به محیط دکوراسیون ما می‌دهند. در صورتی که در کف اتاق خود کفپوش‌های زیبایی داشته باشیم نباید آن را بپوشانیم. شما می‌توانید بخش وسطی اتاق خود را یک فرش زیبا و با هارمونی رنگ متناسب با رنگ کفپوش انتخاب کنید.
اما مهم‌ترین نکته برای فرش، نظافت آن است. به دلیل آن که فرش بر روی زمین پهن می‌شود می‌تواند به سادگی آلودگی‌ها را جذب کند. بنابراین لازم است برای حفظ بهداشت و سلامت خودمان و همچنین افزایش عمر فرش هر چند وقت یک بار فرش را به قالیشویی بسپاریم تا زیبایی آن هم حفظ شود.

توصیه‌هایی برای پهن کردن فرش

پهن کردن فرش و پایه‌های مبلمان

بهتر است فرش را به گونه‌ای در فضاها پهن کنیم که پایه‌های مبل بر روی آن قرار نگیرد. سنگینی پایه‌های مبل می‌تواند به تار و پود فرش آسیب بزند.
اما اگر کمبود فضا به شما چنین اجازه‌ای را نداد، ترجیحا همه سنگینی پایه‌های مبل را بر روی فرش قرار ندهید. برای مثال تنها دو پایه جلویی مبل را بر روی فرش قرار دهید. اما با این کار باید بیشتر از قبل از فرش خود مراقبت کنید. یعنی هر چند وقت یک بار جای پایه‌های مبل را تغییر دهید. و جای پایه‌ها بر روی فرش را با ترفندهایی حذف کنید. یکی از این ترفندها این است که بر روی فرو رفتگی‌ها مقداری یخ قرار دهید سپس به کمک یک برس مخصوص فرش را شانه بزنید. متوجه می‌شوید که جای پایه مبل از روی فرش از بین می‌رود.
اگر نگران آسیب جدی فرشتان هستید، ابتدا ابعاد و متراژ اتاق را به صورت کلی در نظر بگیرید، سپس فضایی را که مبلمان در اتاق اشغال می‌کنند را هم بسنجید. سپس برای خرید فرش مورد علاقه خود اقدام کنید.

فرش را در کدام قسمت خانه پهن کنیم؟

این هنر زیبا را باید در بهترین قسمت خانه بر روی زمین پهن کنیم. حیف است که آن را نادیده بگیریم و یا در قسمتی پهنش کنیم که در معرض دید نباشد. البته این بدان معنی نیست که فرش را در جایی که بیشترین رفت و آمد را دارد پهن کنید. این کار را باید کاملا هوشمندانه و خلاقانه انجام دهید. معمولا بزرگترین و زیباترین فرش خانه در قسمت نشیمن و در وسط اتاق پهن می‌شود. بقیه وسایل دور فرش و با یک تناسبی از آن چیده می‌شود.
می‌توان به جرئت گفت رکن اصلی در دکوراسیون خانه‌های ایرانی فرش است. چرا که مبلمان و پرده و باقی وسایل بر اساس آن چیده می‌شود. این تمام ماجرا نیست. فرش‌ها پر از رنگ و نگار هستند.زمانی که برای آن هزینه می‌کنیم و فرش مورد علاقه خود را خریداری می‌کنیم به این فکر می‌کنیم که حالا مبلمان و پرده و باقی وسایل خانه خود را از چه رنگ‌هایی انتخاب کنیم تا دکوراسیون شاهکاری برای خود داشته باشیم.
البته برخی از فرش‌های کوچک آن‌قدر زیبا هستند که واقعا برای پهن شدن بر روی زمین حیف‌اند. آن‌ها را باید تبدیل به قابی زیبا کرد و بر روی بهترین دیوار خانه نصب کرد تا فضای چشم‌گیری در یک سمت از خانه برای ما ایجاد کنند.
در هر صورت شما باید برای پهن کردن فرش بهترین نقطه از خانه را در نظر بگیرید. این گستردنی زیبا چه دستباف باشد و چه ماشینی، فضای راحت و گرمی را در خانه برای ما ایجاد می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

نظافت برخی از وسایل باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. خوشخواب یکی از آن دسته وسایل اتاق خواب ماست که به نظافت آن باید اهمیت زیادی بدهید. ممکن است برای شستشوی خانگی آن دچار دردسر و زحمت زیادی شوید. ما به شما می‌گوییم اگر نظافت سطحی و مشکل شما تنها چند لکه بود، می‌توانید آن را در منزل و با راه حلی آسان به تمیز کردن آن بپردازید. اما اگر کار تمیز کردن بیشتر از این حرف‌ها بود، شستشوی خوشخواب را به قالیشویی‌ ها بسپارید. آن‌ها توسط مواد شوینده مخصوص و در فضاهای بزرگ اقدام به شستشو می‌کنند تا آلودگی‌ها را از درون الیاف فرش و مبلمان و خوشخواب حذف کنند.
این که در منطقه‌ای با آب و هوای آلوده زندگی می‌کنید و یا کودکی بازیگوش در خانه دارید که دائم دست گل به آب می‌دهد می‌تواند زحمت شما را زیاد کند. شاید وقتی به اتاق برگشتید با صحنه‌ای تلخ از مالیده شدن شکلات به تخت شما توسط کودکتان روبرو شوید. خونسردی خود را حفظ کنید و برای پاکسازی هر لکه‌ای زودتر اقدام کنید تا روش پاکسازی آسان‌تر انجام شود.

شستشوی خوشخواب در منزل


اما شستشوی فرش و خوشخواب و مبلمان امروزه با وجود زندگی‌های آپارتمانی کار سختی است. حتی اگر شستشو هم انجام شود، به آن تمیزی دلخواهمان نمی‌رسیم. چون فضایی برای خشک کردن آن وسایل ممکن است نداشته باشیم. در نتیجه یا لکه‌های کثیفی بر روی وسایل باقی می‌ماند و یا وسایل بوی نامطبوعی به خود می‌گیرند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای شستشوی درست وسایلی مانند فرش و خوشخواب و …  از خدمات قالیشویی نوین تماس بگیرید که سالیان سال است در این امر تجربه خوبی به دست آورده‌اند.

روش شستشوی خوشخواب

اگر به هر دلیل تصمیم گرفتید که خوشخواب خود را در منزل تمیز کنید، به چند وسیله نیاز دارید. برای شستشو یک مسواک یا فرچه کوچک لازم دارید. آب گرم، مواد شوینده مخصوص فرش، کمی الکل برای ضد عفونی کردن و یک دستمال نخی.
آب گرم می‌تواند به آسانی لکه‌ها و آلودگی‌ها را نابود کند، اما از طرفی هم باعث آسیب به فنر و فلزهای درون خوشخواب وارد می‌کند. برای همین منظور سعی کنید آب گرم را به صورت اسپری بر روی خوشخواب بزنید. سپس به کمک مسواک یا فرچه، مواد شوینده را بر روی سطح مورد نظر بزنید و کمی آن ناحیه رو بسابید. سپس به کمک دستمال نخی آن را پاک و تمیز کنید.
این کار را برای تمامی قسمت‌هایی که دچار لکه شده تکرار کنید. اما به عنوان یک توصیه به شما می‌گویم برای خشک کردن پارچه خوشخواب از اتو استفاده نکنید. چرا که باعث می‎شود به پارچه آسیب وارد کنید. برای خشک کردن باید یک فضای مناسب را در نظر بگیرید که هوا به خوبی در آن جریان دارد.

پیامدهای شستشوی خوشخواب به روش سنتی

زمانی که تصمیم به شستشوی خوشخواب در خانه می‌گیرید، مشکلاتی هم باید بپذیرید. اگر فضای اتاق شما محدود باشد احتمالا برای این کار به مشکل خواهید خورد. موضوع دیگری که برای این کار بسیار مهم است تهویه مناسب در فضای خانه است. در صورتی که این تهویه وجود نداشته باشد، ممکن است میکروب‌ها به داخل خوشخواب شما نفوذ کنند و باعث ایجاد بوی بدی در رختخواب شما شوند. پس از این بیماری‌های پوستی به سراغ شما می‌آید.
بارها مشاهده کرده‌ایم که با شستشوی قسمتی از فرش یا خوشخواب، پس از خشک شدن آن دچار لکه‌های زرد رنگی شده است. این لکه‌ها به سادگی تمیز نمی‌شوند چون در اثر شستشوی نامناسب به وجود آمده‌اند.
باقی ماندن آب و مواد شوینده در لابه لای خوشخواب شما باعث می‌شود لایه‌های آن دچار پوسیدگی شود. پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهد و عمر آن کوتاه می‎شود. تمامی این دردسرها از زمانی شروع می‎شود که در نگهداری از خوشخواب سهل انگاری کنیم. من به شما پیشنهاد می‌کنم برای شستشوی آسان با قالیشویی معتبری تماس بگیرید و کار را برای خود آسان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()