نوشته شده توسط : نوین

فرش‌ها، حداقل سالی یکبار نیاز به شستشو دارند. اما برای همین یکبار در سال هم ما را به چالش می‌کشد که به کدام یک از قالیشویی‌ها در سطح شهر اعتماد کنیم و با آن تماس بگیریم. خیلی از ما در چنین مواقعی یا با نزدیک‌ترین قالیشویی محله خود تماس می‌گیریم و ریسک تجربه آن را به گردن می‌گیریم، یا از تجربیات دیگران استفاده می‌کنیم تا معیارهای تشخیص قالیشویی خوب را بسنجیم.
مواردی وجود دارد که می‌تواند منجر به اعتماد یک قالیشویی برای مردم شود. قالیشویی‌ها تنها با رعایت چند نکته می‌تواند مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. بسیاری از مشتریان شماره قالیشویی مورد اعتماد خودشان را تا سالیان سال نگهداری می‌کنند.
بسیاری از افراد هستند که از اعتمادشان به قالیشویی مورد نظر پشیمان شده‌اند. چرا که پس از تحویل فرش‌ها متوجه آسیب بر روی فرش خود شده‌اند. این آسیب‌ها ممکن است بر اثر شستشوی نامناسب یا در مرحله خشک شدن و جابجایی فرش شکل گرفته باشد. به هر حال بهتر است بعد از تحویل فرش و زمانی که کارشناسان حمل و نقل در محل مورد نظر شما حضور دارند، فرش را چک کنید تا اگر آسیبی بر روی آن ملاحظه کردید راحت‌تر بتوانید آن را اثبات کنید.

معیارهای تشخیص قالیشویی خوب

معیارهای تشخیص قالیشویی خوب

اگر تصمیم گرفتید فرش‌های خود را برای بار اول به قالیشویی جدید بسپارید، موارد زیر را بسنجید:
زمان پاسخگویی کارشناسان را در تماس اول زیر نظر بگیرید. یک مرکز خدمات رسانی خوب، احترام به مشتری را مهم می‌شمارد و به تعداد مورد نیاز کارشناس تماس تلفنی استخدام می‌کند.
قیمت‌های گفته شده را با قیمت‌های تصویب شده توسط اتحادیه در سال جدید مقایسه کنید. در همین مرحله هم می‌توانید متوجه شوید که آیا قالیشویی مورد نظر قیمت‌های منصفانه دارد یا خیر.
نوع ارتباط کارشناسان با مشتری را بررسی کنید. رفتار محترمانه آن‌ها نشان دهنده یک مدیریت صحیح است.
آن‌ها خدمات متنوعی در زمینه شستشو مانند شستشوی مبلمان، قالیچه، موکت، لکه گیری فرش، ترمیم ریشه، ترمیم بید زدگی و … به مشتری خود ارائه می‌دهند.
استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها نشان دهنده مدرن بودن ساز و کار قالیشویی است.
کارشناسان مربوطه باید جهت تحویل فرش‌های شما در زمان هماهنگ شده با شما در محل حاضر ‌شوند و البته باید به نحوه حمل فرش‌ها تا وسیله نقلیه دقت کنید.
در صورتی که سایت معتبری از قالیشویی در دسترس است می‌توانید جواز کسب این مرکز را در قسمت‌های معرفی آن‌ها بررسی کنید.
برای تحویل فرش‌ها به شما فاکتوری ارائه می‌شود که در آن خدمات شستشوی یا ترمیم فرش به صورت مشخص توضیح داده می‌شود.
یکی دیگر از معیارهای تشخیص بهترین قالیشویی خوب نحوه ارسال فرش‌های شسته شده است. شما باید دقت کنید که فرش‌های شما به خوبی خشک شده باشند. بعد از خشک شدن فرش باید به صورت رول، جمع شود تا از شکستگی آن جلوگیری شود. سپس برای جلوگیری از آلوده شدن فرش تا مقصد باید آن را در کارخانه داخل کاور مخصوص پلاستیکی بسته بندی کنند.

اعتبارسنجی در فضای حقیقی و مجازی

امروزه هر مطلبی را در فضای اینترنت می‌توانید پیدا کنید. با جستجوی نام قالیشویی مورد نظر اغلب به نکات خوبی دست پیدا خواهید کرد. برخی از سایت‌های نظرسنجی هستند که مسئول ایجاد تاپیک‌هایی برای تشویق افراد جهت اشتراک گذاشتن تجربیاتشان از خدمات متنوع هستند.
البته شما می‌توانید تا حدی سابقه قالیشویی‌ها را هم در فضای اینترنت به دست آورید. در سایت اتحادیه قالیشویان می‌توانید اعتبار قالیشویی مورد نظر را بررسی کنید. قالیشویی‌هایی که دارای پروانه کسب باشند و مراحل احراز هویت را پشت سر گذاشته باشند، نام آن‌ها در لیست قالیشویی‌های معتبر سایت اتحادیه خواهد آمد.
قدیمی بودن یک قالیشویی یک امتیاز است. اما این موضوع هیچ ادعایی برای برتر بودن آن‌ها ندارد. ممکن است یک قالیشویی مدرن با سابقه کار کم، خدمات با کیفیت‌تری به مشتریان خود ارائه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

فرش‌ها تمامی زیبایی و حسن خود را مدیون ریشه‌های فرش هستند. این ریشه‌ها هستند که تار و پود و گره‌های فرش را بر روی خود محکم نگه داشته است. در ادامه می‌خواهیم روش‌هایی برای محافظت از ریشه فرش را در اختیار شما بگذاریم.
حفظ زیبایی و نگهداری اصولی از فرش‌ها باعث می‌شود طول عمر فرش‌ها بیشتر شود. اما برای افزایش طول عمر فرش باید نکاتی را بدانیم. اگر فرش شما دچار آسیب شده باشد، بهتر است با یک قالیشویی در تهران معتبر تماس بگیرید و درباره فرش خود با کارشناسان مربوط مشورت کنید.
بهتر است بدانید بخشی از زیبایی‌های یک فرش را ریشه‌های آن تشکیل می‌دهد. اما شاید این سوال برای شما پیش آید که اصلا ریشه فرش در کدام قسمت از فرش ما قرار دارد.

روش‌های محافظت از ریشه فرش

ریشه فرش چیست؟

همانطور که می‌دانید هر فرش از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اجزای فرش، ریشه آن است. در واقع به انتهایی‌ترین قسمت فرش که به شکل نخ‌هایی قابل مشاهده است را ریشه فرش می‌گویند. این ریشه‌ها، اشکال متنوعی دارند. ساده، گره دار، توری، زنجیری و … از انواع ریشه‌های فرش است.
آن‌ها در رنگ‌های سفید یا کرم کمر‌رنگ وجود دارند. در صورتی که ریشه‌ها آسیب ببینند باید هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنیم. برای ترمیم کردن ریشه‌ها می‌توانید از روش ریشه دوزی استفاده کنید. در این روش، متخصص به کمک یک قیچی، ریشه‌های آسیب دیده را قیچی می‌کند و شروع به دوختن ریشه‌های جدید می‌کند. این کار نیاز به تخصص و تجربه خاصی در این حوزه دارد. بنابراین فرش‌های آسیب دیده خود را به دست افراد با تجربه در این کار بسپارید. چرا که ممکن است فرش شما آسیب بیشتری ببیند.

چند روش برای محافظت از ریشه فرش

بسیاری از افراد برای مراقبت از ریشه فرش ، چسب پهن بر روی ریشه‌ها می‌چسبانند. این چسب‌ها می‌تواند در هنگام تعویض، به ریشه‌ها آسیب بزند و آن‌ها را از قسمت‌هایی از فرش جدا کند. علاوه بر این بسیاری از مواقع آثار چسب بر روی ریشه‌های فرش باقی می‌ماند و باعث شکل ظاهری آن می‌شود. بنابراین استفاده از چسب‌های پهن را به عنوان یکی از روش‌های محافظت از آن در نظر نگیرید.
شما می‌توانید بر روی این ریشه‌ها کاورهای مخصوصی بکشید. این کاورها در جنس‌های پارچه‌ای، پلاستیکی و توری تولید می‌شوند. قبل از این که بر روی آن کاور بکشید، از سلامت ریشه‌ها مطمئن شوید. شما ابتدا می‌توانید ریشه‌ها را ترمیم کنید و سپس بر روی آن کاور بکشید.
به شما توصیه می‌کنیم از کاورهای توری استفاده کنید. این کاورها علاوه بر محافظت می‌تواند هوا را از درون خود عبور دهند و مانع از پوسیدگی تار و پود فرش شوند.

چرا باید از ریشه فرش محافظت کنیم؟

معمولا ریشه‌های فرش به رنگ سفید هستند و زمانی که کمی کثیف می‌شوند، بر روی زیبایی کل فرش هم تاثیر می‌گذارند. تمیز ماندن ریشه‌های فرش باعث می‌شود فرش شما جلوه بهتری داشته باشد.
ریشه‌های فرش همانطور که از نامش پیداست، به اصلی‌ترین قسمت فرش متصل است. بنابراین زمانی که ریشه‌ها کثیف شوند، می‌توانند آلودگی را به دیگر قسمت‌ها فرش هم برسانند.
سالم ماندن ریشه‌های فرش از پوسیدگی فرش هم جلوگیری می‌کند. این موضوع در نهایت باعث می‌شود فرش شما عمر طولانی‌تری داشته باشد.
آسیب دیدن ریشه‌های فرش منجر به آسیب دیدگی فرش می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های اساسی برای نگهداری از فرش، این است که از ریشه‌های آن به خوبی مراقبت کنید.
در حالت کلی با مراقبت از فرش باعث کاهش قیمت و ارزش آن نمی‌شوید. ریشه‌های فرش تاثیر زیادی بر روی قیمت فرش دارد. محافظت از آن‌ها باعث می‌شود همیشه سالم بماند و ظاهر منظم خود را حفظ کنند.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()