نوشته شده توسط : نوین

مراقبت از ریشه فرش

ریشه فرش در قسمت بالا و پایین فرش به چشم میخورند و رنگ آن معمولا سفید رنگ یا کرم است. ریشه‌های فرش ادامه همان تار و پود فرش است که درگیر بافت و گره فرش نمی‌شوند، اما برای زیبایی فرش باقی می‌مانند.
ریشه فرش انواع مختلفی دارد؛ ریشه ساده، گره دار، توری و زنجیری. نوع ریشه‌ها تفاوتی در نحوه نگهداری آن ندارد. زمانی که بدانید با نگهداری این ریشه‌ها عمر فرش خود را هم طولانی می‌کنید به دنبال راه‌حلی برای این موضوع می‌گردید. چرا که مراقبت از ریشه فرش باعث می‌شود تار و پود فرش با گذر زمان فرسوده نشود. از کنده شدن آن جلوگیری می‌کنید و زیبایی فرش خود را حفظ می‌کنید. زمانی که شما از ریشه‌های فرش خود به خوبی مراقبت کنید پس از طی مدتی نیاز به ترمیم آن و هزینه‌های ریشه دوزی نخواهید داشت. قالیشویی نوین در این مقاله به چگونگی مراقبت از ریشه فرش میپردازد.
حتما دیده‌اید که برخی از افراد برای محافظت از ریشه‌های فرش منزلشان از چسب‌های پهن استفاده می‌کنند. این چسب‌های شیشه‌ای از شکل ظاهری ریشه‌ها مراقبت می‌کنند اما با کنده شدن آن بخشی از ریشه‌های فرش شما نیز ممکن است کنده شود. ما به شما راه‌های بهتری را پیشنهاد می‌کنیم.
در صورتی که فرش گران قیمتی را خریداری می‌کنید حیف است که به آن بی‌توجهی نشان دهید. شما باید اهمیت ریشه‌های فرش را بدانید. کار سختی نیست؛ تنها باید قبل از آسیب رسیدن به آن‌ها یک فکر اساسی بکنید. به طوری که با این کار از قیمت فرش کاسته نشود.
به هر حال ریشه‌های فرش جزئی از فرش است و باید برای نگهداری و مراقبت از آن اصولی را بدانیم.

کاورهای چسبی ساده‌ترین راه مراقبت از ریشه‌های فرش است

امروزه با توجه به نیاز بازار، کارخانجاتی هستند که برای ریشه‌های فرش، چسب‌هایی تولید کرده‌اند که به راحتی می‌توان بر روی ریشه‌های فرش چسباند.
مشکلی که این کاورها دارند این است که پس از مدتی ممکن است خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهند و کنده شوند. یا حتی ممکن است به ریشه فرش آسیب برسانند و باعث کنده شدن آن‌ها هم بشوند. البته این کاورها به اندازه چسب‌های پهن چسبندگی ندارند و میزان آسیب رساندن آن‌ها کمتر است. همچنین این کاورها که به رنگ سفید تولید می‌شوند، پس از مدتی کثیف شده و ظاهر فرش ما را تحت شعاع قرار می‌دهند. داشتن قیمت مناسب این کاورها بخشی از نگرانی ما را از بین می‌برند. می‌توان به راحتی یک بسته دیگری را خریداری کرد و با احتیاط کاور قبلی را از روی ریشه‌های فرش بلند کرد و کاور جدید را چسباند.

جاجیم؛ بهترین کاور برای ریشه های فرش

جاجیم یکی از انواع فرش است که بافت آن به طرح‌های سنتی کاملا شبیه است. جاجیم‌ها مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر کاور و چسب دارند. ریشه فرش شما را به همان کیفیت روز اول خریداری فرش نگه می‌دارند و از کهنه شدن آن جلوگیری می‌کند. این کار توسط استاد رفوگر به راحتی انجام می‌شود. بهترین کار این است که پس از خریداری فرش و قبل از پهن کردن آن در فضای مورد نظر، با رفوگر فرش مشورت کنید. با جاجیم دوزی بر روی ریشه از رسیدن رطوبت و زرد شدن ریشه فرش جلوگیری می‌کنید. همچنین عمر فرش‌های شما با این کار بیشتر می‌شود چرا که مانع فرسودگی و پوسیدگی تار و پود آن می‌شوید.
جاجیم‌ها معمولا در دو رنگ سفید و قرمز تولید می‌شود. اما این کار کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. درست است که جاجیم از ریشه فرش شما مراقبت می‌کند اما شاید فکر کنید که ظاهر فرش شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث پشیمانی شما بعد از انجام این کار شود.
برای دوختن جاجیم بر روی ریشه‌های فرشتان حتما به پیش یک استاد رفوگر بروید. این کار نیز در عین سادگی نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد که با سهل‌انگاری باعث بد شکل شدن فرش شما می‌شود.

ترمیم ریشه فرش از خدمات قالیشویی نوین است. اگر ریشه فرش شما دجار پارگی یا آسیب شده است می‌توانید با کارخانه قالیشویی نوین تماس گرفته تا کارشناسان ما در اسرع وقت ترمیم ریشه فرش شما را انجام دهند.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

خرید فرش

اگر مشتری‌ای هستید که داد و ستد شما بر پایه خرید فرش و فروش آن نیست و فقط برای مصارف خانگی نیاز به خرید هر چند سال یک‌بار دارید و تجربه زیادی در این امر ندارید، نیازمند راهنمایی‌های جامعی هستید که برای همان چند بار خرید هم دچار تردید و شکست از خرید نشوید. فرش زینت کفپوش هر خانه‌ای است. اگر برای کف آپارتمان خود از بهترین نوع سنگ و سرامیک هم استفاده کنیم، باز هم برای نقطه مرکزی خانه خود یک فرش زیبا را انتخاب می‌کنیم. اهمیت وجود فرش برای ایرانیان از گذشته‌های دور ثابت شده است.
امروزه با توجه به تنوع فرش و همچنین تولید آن در رنگ‌های متنوع امکان تطبیق آن با دکوراسیون منزلمان به سادگی قابل انجام است. در گذشته ابعاد فرش فقط به شکل مستطیل بود، اما امروزه شاهد ابعاد دیگری از فرش مانند دایره هم هستیم. این تنوع نیاز ما برآورده می‎کند تا با سلیقه و نوع دکوراسیون خود بهترین انتخاب را داشته باشیم. اما پس از جنبه ظاهری فرش باید خرید اصولی و کارشناسانه آن هم یاد بگیریم.
به هر حال برای خرید این وسیله اصیل و ماندگار اطلاعاتی را باید از قبل داشته باشیم تا خریدی کارشناسانه داشته باشیم.

بازار را بسنجید

برای خرید فرش موردنظرتان عجله نکنید. حداقل یکی دو روز را برای گشتن وقت بگذارید. به هر حال این وسیله قیمتی باید سالیان سال جایگاه قدم‌های مبارکتان باشد. با اولین انتخاب تسلیم خرید نشوید. به خصوص برای فرش‌های ماشینی که از طرح انتخابی شما ممکن است در مغازه‌های دیگر هم موجود باشد. کار سختی نیست با کمی دقت می‌توانید فرش مورد پسندتان را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید.
یک توصیه کارآمد برایتان دارم. شما با مراجعه به مغازه‌های فروش فرش تعدادی نکات را از فروشندگانش می‌آموزید. آن‌ها با بازار کار خود بیشتر آشنا هستند. اما با عقل خود به صحبت‌ها گوش دهید. یادتان نرود شما بیشتر از هرکس دیگری می‌دانید به چه فرشی نیاز دارید.
البته امروزه با توجه به ظهور کردن فروشگاه‌های اینترنتی فرش، خرید برای مردم بسیار آسان‌تر شده است. با این کار فرش‌های مورد نظر خود را مقایسه می‌کنید و بهترین انتخاب را انجام می‌دهید.

برای خرید فرش تجربه کسب کنیم

همیشه برای کسب تجربه نیازی نیست در دل اتفاق قرار بگیرید. گاهی با تحقیق و مطالعه این تجربه به دست می‌آید. در این چند خط به شما چند نکته مهم را در خرید فرش اعلام می‌کنیم.
اگر برای خرید فرش دچار تردید در انتخاب شده‌اید همه جوانب آن را بسنجید، اگر با بودجه و نوع کاربردی شما همخوانی داشت سپس برای خرید اقدام کنید.
اگر به مراکز معتبری برای خرید فرش مراجعه کردید از داشتن ضمانتنامه آن اطمینان پیدا کنید. با داشتن ضمانت در صورت مشاهده ایراد در ظاهر فرش این امکان را دارید که به فروشنده برای تعویض آن مراجعه کنید. البته هر فروشگاهی قوانین خاص خود را دارد. برخی از شرایط ضمانتنامه بر روی مسائلی مانند عدم پرزدهی، تضمین کیفیت نخ استفاده شده در تار و پود، ثبات رنگ فرش در طی زمان و بعد از ارائه به قالیشویی ، است. این ضمانتنامه دارای محدودیت زمانی به طور مثال برای 2 سال است. بهتر است قبل از خرید از شرایط ضمانتنامه با خبر باشید شاید حتی شرایط آن برای شما در برابر پولی که پرداخت می‌کنید، قابل قبول نباشد. برخی از مراکز فروش فرش این امکان را به شما می‌دهند که اگر تا چند ساعت بعد از خرید خود منصرف شده‌اید ، فرش را بدون پرداخت جریمه‌ای پس دهید.
بافت فرش‌های ماشینی متنوع است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله مفهوم شانه و تراکم فرش ماشینی چیست را مطالعه کنید. چرا که هر با تغییر اعداد شانه و تراکم، قیمت و ماندگاری فرش تغییر می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1398 | نظرات ()