نوشته شده توسط : نوین

حتما با دیرینه فرش‌ها کمی آشنا هستید. از گذشته تا به امروز افراد برای خانه‌هایشان انواع فرش‌های دستباف یا ماشینی را خریداری می‌کردند. چرا که زندگی بدون فرش‌ها واقعا چیزی کم داشت! یکی از قدیمی‌ترین فرش‌ها، فرش ترکمن بود که امروزه هم بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای دکوراسیون خانه خود از این فرش خریداری کنند.
برای شستشوی این فرش‌های گرانبها نگران نشوید. کارشناسان قالیشویی نوین آن را به دقت حمل می‌کنند و به کارخانه می‌رسانند. در این فضا هم سعی می‌شود هر فرش با توجه به حساسیت‌هایی که در نوع بافت دارد، شستشو شوند. برای این کار به شماره قالیشویی نوین تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

فرش ترکمن چیست

با فرش ترکمن آشنا شوید

از سابقه فرش‌های ترکمن اطلاعات صحیحی در دسترس نیست. این فرش به دست عشایری بافته شده که آن‌ها اعتقادی به نوشتن تاریخ ندارند. شاید هیچ‌وقت هم فکرش را نمی‌کردند که قالی ترکمن تا این حد محبوب شود که اگر چنین بود حتما از اولین نفراتی که این فرش را بافته بودند در طول تاریخ یادی از نامشان می‌کردیم.
این دسته از فرش‌ها دارای چند حاشیه هستند که به حاشیه بزرگ‌تر آن‌ها، اعلم می‌گویند. اگر بخواهیم معنی این لغت را به شما بگوییم، رنگین کمان را به یاد می‌آوریم. این لغت، یک کلمه ترکی است.
رنگ‌هایی که برای بافت این فرش‌ها به کار می‌رود، معمولا دسته‌ای از قرمزها، مشکی، سفید و مقدار کمی قهوه‌ای است. نام برخی از طرح‌های این فرش غزال، گز، ساریک گل، ارساری گل، سالور گل و آخال، ارساری، بشیر، جعفربای، چدر، ساریک، سالور، کرکی و یموت و… هستند.

جنس قالی ترکمن

تار و پود فرش‌های ترکمن از جنس ابریشم است.جالب است بدانید همان عشایری که به بافت قالی ترکمن می‌پردازند، خورجین، اجاق باشی و آلمالیق هم می‌بافند. در گذشته آن‌ها انواع دیگری هم برای هنر خود داشتند که امروزه کمرنگ‌تر شده است. برای مثال آن‌ها پشتی قارچین هم با دستان خود می‎بافتند.
بافت قالی ترکمن بسیار سخت است. به طور که آن‌ها برای بافت قالی از دار افقی استفاده می‌کنند. برای بافتن فرش از لحظه شروع تا اتمام آن، بافنده باید به صورت خمیده بنشیند که این امر موجب آسیب‌های جسمی به خصوص به ناحیه ستون فقرات او می‌شود.

نحوه بافت فرش‌های ترکمن

در هر فرش ترکمن معمولا یک طرح بارها تکرار می‌شود. برای مثال یک طرح هندسی انتخاب و با فاصله‌های یکسان بر روی فرش بافته می‌شد.
طرح‌هایی که در این فرش‌ها به کار برده می‌شوند، طرح‌هایی تاثیر گرفته از هنر آسیای مرکزی و شرقی است. این فرش‌ها به دست دختران ترکمن بافته می‌شود. آن‌ها از سنین کودکی این حرفه را می‌آموزند تا بتوانند نقشی در کسب درآمد خانواده داشته باشند.
هر دختر ترکمن این هنر زیبا را از مادر خود یاد می‌گیرد و به نسل بعدی خود هم انتقال می‌دهد. به این ترتیب این اثر زیبا و ارزشمند همچنان باقی می‌ماند و قدمت آن حفظ می‌شود. بافت فرش‌های ترکمن فرهنگ ویژه‌ای دارد. آن‌ها شعرهای مخصوصی را در حین بافتن می‌خوانند . حتی یک لالایی معروف هم دارند که برای کودک خود می‌خوانند.
اگر فردی به پیش بافندگان فرش ترکمن بروند و آن‌ها در حال کار باشند، بافندگان یک رسم خاص دارند. آن هم این است که چند نخ به بازوی آن فرد می‌بندند. مهمان هم می‌تواند یک یادبود یا کادو به بافندگان بدهد.
جالب‌ترین نکته این است که بافندگان این فرش، طرح و الگویی را جلوی چشمان خود نمی‌گذارند. آن‌ها طرحی را در ذهن خود می‌سازند و آن را بر روی فرش پیاده می‌کنند. حیرت انگیز است، این کار نیاز به یک ذهن خلاق و چالش برانگیز دارد. این موضوع نشان می‎دهد که زنان عشایر ما بسیار خلاق و باهوشند.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

هنر طراحی و تولید فرش به بومیان دشت‌های آسیای میانه باز می‌گردد. به عقیده متخصصین این حوزه، هنر طراحی و بافت فرش مربوط به چند هزار سال پیش است. همان‌طور که می‌دانید ایران یکی از خواستگاه‌های اصلی این هنر است. بنابراین فرش‌های ایرانی اصالتی چند هزار ساله دارند؛ و به همین خاطر طرح‌های ایرانی در جهان بسیار محبوب و معروف هستند. در ضمن فراموش نکنید که قدیمی‌ترین فرش‌های موجود در جهان نیز فرش‌های ایرانی هستند. شاید به همین خاطر است که بهترین قالیشویی های جهان را نیز می‌توانید در ایران پیدا کنید.

آشنایی با قدیمی‌ترین فرش های موجود در جهان

معرفی قدیمی‌ترین فرش‌های کشف شده

قبل از این که بشر یکجانشین شود؛ از سیستم کوچ‌نشینی و عشایری برای زندگی استفاده می‌کرد. به این ترتیب در روزهای سرد زمستانی مناطق گرم و پست، و در روزهای گرم تابستان مناطق خنک و مرتفع را برای زندگی انتخاب می‌کرد. اما نکته‌ای که در این بین اهمیت داشت؛ انتخاب کفپوشی بود که ضمن حمل و نقل راحت، می‌توانست از ورود گرما و سرما به چادر عشایر جلوگیری کند.
به همین خاطر بیشتر از پوست گوسفند برای پوشاندن کف چادرها استفاده می‌شد. البته این پوست ابزاری برای طراحی داخلی چادر نیز محسوب می‌شد. بعدها از پشم به دست آمده از گله‌های گوسفند و بز، نخ تولید شده و با بافتن این نخ‌ها به هم، کفپوشی که امروزه ما آن را به نام فرش می‌شناسیم شکل گرفت. کم‌کم، بافنده‌ها به این فکر افتادند که پوشش بافته شده از پشم را با تغییر رنگ، به سمت یک طراحی هدفمند سوق دهند.
به این ترتیب اولین جرقه‌های صنعت طراحی فرش در ذهن بشر شکل گرفت. الگوهای مورد استفاده برای طراحی فرش در آن دوران بیشتر از نقوش هندسی یا منحنی تشکیل شده بودند.

قدیمی‌ترین فرش بافته شده به دست بشر

قدیمی‌ترین فرش موجود در جهان، در سال 1947 میلادی در کاوش‌های انجام شده در منطقه سیبری پیدا شد. به همین دلیل کاوشگران نام محل کشف را بر روی این فرش نهادند. این فرش Pazyryk یا فرش Gorny-Altai نام دارد. این فرش حدود 180 سانتی‌متر عرض و 2 متر طول داشته و تراکم آن تقریبا 360 هزار گره در هر مترمربع است. تراکم بالای گره‌ها، این فرش را بسیار متمایز کرده است.
الگو و طراحی که برای تولید آن به کار رفته نیز از جمله نقاط مثبت آن هستند. این الگو بسیار جالب توجه است. به طوری که در بخش مرکزی آن نقوش روبانی وجود دارد و حاشیه‌ها نیز متشکل از رژه گوزن‌ها و افرادی است که سوار بر اسب هستند. این فرش احتمالاً 400 سال قبل از میلاد مسیح در ارمنستان یا ایران بافته شده است.

هنر فرش ایرانی

در قرن شانزدهم میلادی، هنر فرش در ایران و هند هم از نظر فنی و هم از نظر هنری پیشرفت چشم‌گیری داشت. مشهورترین فرشی که در این دوران بافته شده، فرش اردبیل است؛ که می‌توانید در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن از آن بازدید کنید. این فرش 534 سانتی‌متر عرض و حدود 1100 سانتی‌متر طول دارد؛ و احتمالاً در شهر کاشان بافته شده است. قدمت این فرش مربوط به 946 سال پس از ورود اسلام به ایران است. آن‌طور که در مستندات موجود درج شده، بافت این فرش سه سال طول کشیده و 5 بافنده حرفه‌ای روی آن کار کرده‌اند. این فرش به دستور شاه طهماسب و برای مسجد شیخ صفی بافته شده است.
البته فرش اردبیل جفت بافته شده بود. اما یکی از آنها برای ترمیم فرش دیگر قربانی شد. قسمت‌های باقیمانده از تخته قربانی شده این فرش، در موزه کانتی لس آنجلس نگهداری می‌شود. این فرش ابریشمی، با گره‌های فارسی بافته شده و تار و پود آن نیز از ابریشم است. در هر مترمربع از این فرش حدود 500 هزار گره وجود دارد. این فرش در قرن نوزدهم، به منظور پرداخت هزینه‌های تعمیر مسجد بزرگ اردبیل فروخته شد.
در موزه آثار باستانی ملی سوئد نیز می‌توانید یکی از قدیمی ترین فرش های جهان به نام “فرش ماربی” را مشاهده کنید. این فرش در اوایل قرن 15 میلادی در دهکده کوچکی در ترکیه به نام ماربی بافته و به استکهلم آورده شده است.
اما با ارزش‌ترین فرشی که در این موزه نگهداری می‌شود؛ فرش شکار ایرانی است که مربوط به اواخر قرن شانزدهم میلادی می‌باشد.
امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده؛ و به ارزش هرچه بیشتر فرش‌های دستباف پی برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

در گذشته‌های نه چندان دور، در خانه‌ها تمام قسمت کف خانه با انواع فرش‌ها پوشیده می‌شد. باقی قسمت‌های گوشه و کناره نیز توسط موکت‌ها پر می‌شد و دیگری قسمتی از کف خانه نمایان نبود. چرا که در آن روزها به ندرت از فرش و کفپوش در کنار هم استفاده می‌شد.
در این میان افرادی که به دکوراسیون خانه خود اهمیت بیشتری می‌دادند، سعی می‌کردند رنگ فرش‌ها با موکت‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد. اما برخی دیگر تنها برای پر کردن فضا در هر قسمتی که قسمت کف خانه مشخص بود، از هر رنگ موکت یا قالیچه‌ای استفاده می‌کردند تا آن را بپوشانند.
آن زمان‌ها شستشوی فرش‌ها توسط خود خانوارها انجام می‌شد. اما امروزه برای شستشوی یک قالیچه کوچک هم باید با بهترین قالیشویی تماس بگیرید.
البته بی‌تقصیر هم نبودند! برای ساخت کف خانه‌ها خبری از سرامیک و سنگ و کفپوش‌های زیبا نبود. بعدها با پدید آمدن این متریال‌ها، استفاده از موکت به شدت کاهش یافت و مردم معمولا برای قسمت وسط اتاق یک فرش پهن می‌کردند و اطراف آن را برای نمای بهتر، خالی می‌گذاشتند.
امروزه ممکن است استفاده از فرش یا کفپوش شما را بر سر دوراهی بگذارد. برای این که انتخاب بهتری از هر کدام در طراحی دکوراسیون داشته باشید، لازم است به مقایسه آن دو بپردازیم.

مقایسه فرش و کفپوش در دکوراسیون خانه

فرش بهتر است یا کفپوش؟

تنوع در دکوراسیون باعث می‌شود که مقایسه‌های زیادی بین متریال‌ها و وسایل و لوازم داشته باشیم. از همین رو لازم می‌دانیم هر زمانی که می‌خواهیم دکوراسیون خانه خود را تغییر دهیم، به موضوعات بیشتری بپردازیم. در صورتی که علم آن را به حد کافی نداریم می‌توانیم انجام تغییر دکوراسیون را به یک کارشناس با تجربه بسپاریم و برای دیدن نتیجه منتظر بمانیم.
اگر بخواهیم فرش و کفپوش را با هم مقایسه کنیم، باید نکات زیادی را بررسی کنیم. البته مهم‌ترین نکته این است که بخواهیم برای چه فضایی از کدامشان استفاده کنیم. فرش‌ها به دکوراسیون خانه شما گرما می‌بخشند. دارای طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی هستند و با انواع سبک‌های دکوراسیون می‌توانند هماهنگ شوند.
اما نکته‌ای برای فرش‌ها باید در نظر داشته باشید. یادتان باشد برای افزایش عمر مفید هر فرش بهتر با کفش بر روی آن راه نروید و وسایل سنگین را بر روی آن قرار ندهید.
تنوع کفپوش‌ها هم می‌تواند برای دکوراسیون شما راضی کننده باشد. علاوه بر این می‌توانید کفپوش را با فرش خود هماهنگ کنید و در نهایت یک دکوراسیون زیبا داشته باشید.

نکاتی برای انتخاب فرش به جای کفپوش

کفپوش‌ها تمامی سطح زمین خانه شما را می‌پوشانند. اما فرش‌ها با توجه به ابعاد استانداردی که دارند شاید تا 90 درصد خانه شما را پوشش دهند. اما با این حال هنوز هم اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند علاوه بر داشتن کفپوش‌ها، در قسمت‌های مرکزی خانه فرش‌های زیبایی پهن کنند. بنابراین فرش‌ها همیشه محبوب بوده‌اند و هستند.
کفپوش‌ها گرمای خوبی در خود نگهداری نمی‌کنند. خانه شما هر چقدر هم مجهز باشد، کمبود فرش در آن احساس می‌شود. احتمالا ارزش وجود فرش‌ها را در فصل زمستان متوجه شده‌اید. وقتی در این فصول بر روی کفپوش‌ها بدون جوراب یا صندل راه رفته باشید، متوجه سرمای کف می‌شوید. همین موضوع باعث می‌شود قدر این هنر ایرانی را بیشتر بدانید.
شاید با خود بگویید که قیمت کفپوش‌ها از فرش به صرفه‌تر است. اما آیا کفپوش‌ها دقیقا همان نیاز فرش را برای افراد برطرف می‌کنند؟ به همین دلیل زمانی که می‌خواهیم بین فرش و کفپوش یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هر دوی آن‌ها برای کف خانه لازم است. کفپوش‌های می‌توانند زیبایی بی‌نظیری به قسمت‌های حاشیه کف خانه بدهند و فرش‌ها شاهکار بزرگی در مرکزی‌ترین نقطه خانه ما هستند.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

اگر یک غیر ایرانی به خانه‌های ما پارسی زبان وارد شود، متوجه حضور فرش در تمامی اتاق‌ها خواهد شد. در واقع ما اتاق بدون فرش را اتاق نیمه کاره و ناقصی می‌دانیم که تنها با حضور یک فرش ایرانی آن را به خانه‌ای گرم تبدیل می‌کند.
اکثر ما توجه ویژه‌ای به فرش‌هایمان داریم. بر روی آن با کفش را نمی‌رویم و ترجیح می‌‌دهیم آن را به بهترین قالیشویی برای شستشو بسپاریم. این حساسیتمان بر روی فرش نشان می‌دهد که ارزش ویژه‌ای برای این هنر زیبا قائل هستیم.

حقایقی درباره فرش ایرانی

ایرانیان برای بافت فرش، یک قسمت جزئی از آن را به عمد اشتباه می‌بافند. زیرا آن‌ها به این موضوع معتقدند که تنها خدای بزرگ بی‌نقص است.
بهتر است بدانید در هر جایی از دنیا که صحبت از فرهنگ ایرانی باشد، فرش مانند یک نماد از این کشور یاد می‌شود. طرح‌ها و نقش‌های بافته شده بر روی هر فرش نشان دهنده دوره‌ای از تاریخ ایرانی است. فرش‌ها بر اساس نقش‌ها و طرح‌های بافته شده، نامگذاری می‌شوند.
در کشور چین، شهری به نام کاشان وجود دارد که فرش‌هایی شبیه به فرش‌های ایران تولید می‌کنند. این فرش‌ها به قدری شبیه به فرش‌های ایرانی هستند که گاهی تشخیص آن برای افرادی که در این زمینه خبره هستند نیز کار آسانی نیست.

چرا فرش ایرانی معروف شد؟

بعد از نفت، دومین کالای صادراتی در ایران فرش است. ایرانیان از حدود 2500 سال پیش در این صنعت حرف اول را می‌زدند. از گذشته تا به امروز صنعت بافندگی فرش در ایران شکل‌های متفاوتی به خود ایجاد کرد. اما باز هم تا اسم فرش دستباف را می‌شنویم، چند بانوی ایرانی را جلوی دار قالی تصور می‌کنیم که مشغول به بافتن فرشی زیبا هستند. فرشی که در انتها بتواند شما را از رخ زیبایی که دارد شما را متحیر کند.
برای این اثر هنری، هفته‌ها یا حتی سال‌ها انرژی گذاشته می‌شود تا یک فرش خارق‌العاده به وجود آید. این اثر یا برای فروش در نظر گرفته می‌شود یا در موزه‌ها برای بازدید قرار می‌گیرد.
با تقاضای بالا از صنعت فرش، فرش‌های دستباف جوابگو نبود. از طرفی هم فرش‌های دستباف هزینه زیادی داشتند. کارخانه‌های فرشبافی هر روز قدرت بیشتری به دست آوردند و فرش‌ها را در کوتاه‌ترین زمان در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی آماده می‌کردند.
از گذشته‌های دور، قالیچه‌های گران‌بها را به زیر پا نمی‌انداختند. آن‌ها را مانند یک تابلوی زیبا بر روی دیوار نصب می‌کردند تا زیبایی آن را به رخ بکشند.

نکاتی برای خرید فرش ایرانی

در صورتی که با این صنعت آشنایی کافی داشته باشید، می‌توانید فرش‌های دستباف را از نوع ماشینی آن تشخیص دهید. اما در برخی از موارد تشابه ویژگی‌ها ممکن است کار را برای تشخیص سخت کند. شما باید فرش مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و بابت خرید خود، ضمانت کار را دریافت کنید.
قبل از خرید فرش دستباف به دکوراسیون خانه یا فضای مورد نظر خود دقت کنید. اگر به سبک خاصی در دکوراسیون علاقمند هستید، بهتر است اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید. در برخی از موارد تلفیق کردن 2 سبک در دکوراسیون باعث ایجاد جذابیت می‌شود. بنابراین ممکن است دکوراسیون شما به سبک خاصی چیده شده باشد و شما تصمیم بگیرید فرش مدرن برای فضای خود خریداری کنید.
به شناسنامه فرش در هنگام خرید دقت کنید. این شناسنامه در پشت فرش چسبانده می‌شود و اطلاعاتی از قبیل تراکم، محل بافت، پرز، چله، پود، نام تجاری، کد ملی، رنگ و متن حاشیه، سایز طول و عرض، جنس نخ بافته شده، وزن و … را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.
قبل از خرید فرش، فضای مورد نظر برای پهن کردن فرش را در نظر بگیرید. این خرید شما باید علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی بی‌نظیری هم در دکوراسیون شما ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

فرش، این هنر ارزنده ایران زمین که از گذشته خواهان زیادی از سراسر جهان داشته، به شکلی دیگر در دنیای امروزی وجود دارد. با افزایش تقاضا و کمبود نیروی بافت فرش و به جهت رونق بازار فرش کارخانه‌های زیادی برای بافت ماشینی فرش شروع به کار کردند. تابلو فرش‌ها هم در دو نوع ماشینی و دستباف در بازار وجود دارند. در این مقاله می‌خواهیم درباره خرید تابلو فرش به شماها اطلاعاتی ارائه دهیم تا بهترین انتخاب را برای فضای مورد نظر خود داشته باشید.
وجود کارخانجات برای بافت فرش‌های ماشینی باز هم حریف فرش‌های دستباف نشده و همچنان مردم ترجیح می‌دهند در صورت وجود بودجه مناسب، برای خرید فرش دستباف اقدام کنند. طبیعی است که تابلو فرش‌های دستباف از ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به نوع ماشینی آن دارد.
موضوعی که بعد از خرید آن ذهن شما را درگیر می‌کند این است که اگر تابلو فرش نیاز به شستشو داشت، باید چه کاری انجام دهیم؟ برخی از قالیشویی ها هستند که خدمات تخصصی برای نظافت و تعمیر تابلو فرش‌های شما ارائه می‌دهند. بدین گونه با خیال راحت‌تری می‌توانید برای خرید تابلو فرش اقدام کنید.

راهنمای خرید تابلو فرش

نکاتی برای خرید تابلو فرش

برای خرید هر وسیله در دکوراسیون بهتر است از تجربیات دیگران بهره بگیرید. ما در ادامه برخی از نکات خرید آن را به شما می‌گوییم.
تابلو فرش هم مانند فرش‌های دیگر باید دارای شناسنامه باشد. این شناسنامه در پشت تابلو فرش نصب شده و با نگاه به آن می‌توانید اطلاعات مفیدی از فرش به دست آورید که بر روی تصمیم شما قطعا تاثیرگذار خواهد بود. اطلاعاتی مانند نوع گره‌ها را بر روی شناسنامه فرش مطالعه کنید.
بهتر است تابلو فرش مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از بابت ضمانت و کیفیت بافت آن مطمئن باشید. همان طور که از نامش پیداست به صورت تزئینی در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند تابلو بر روی دیوار نصب می‌شود.
به عنوان یک پیشنهاد، بهتر است تابلو فرش را بدون قاب خریداری کنید. بسیاری از عیوب فرش‌ها در قسمت‌های گوشه فرش و قاب آن از دید شما پنهان می‌شود. یا می‌توانید از فروشنده بخواهید فرش را بیرون از قاب به شما نشان دهد.
برخی از تابلو فرش‌ها توسط نخ‌های ابریشمی بافته می‌شوند که قیمت بیشتری هم دارند. برای این که مطمئن شوید تابلو فرش با نخ ابریشمی بافته شده یا خیر، به قسمت پشت آن نگاه کنید؛ متوجه نخ‌های ظریف ابریشمی خواهید شد. علاوه بر این، نخ‌های ابریشمی، درخشندگی زیبایی هم دارند که یکی دیگر از فرق‌های آن با نخ معمولی است.

تابلو فرش و دکوراسیون داخلی خانه

انتخاب تابلو فرش به عنوان هدیه می‌تواند جالب باشد. اما شما باید دقت کنید فردی که قرار است این هدیه را برای او بخرید تا چه حد به صنایع دستی و دقیقا فرش علاقه نشان می‌دهد. اگر او طرفدار تابلو فرش باشد، حالا باید بدانید که از چه نوع طرح‌هایی استقبال می‌کند.
شاید بخواهید تابلو فرش را برای فضای داخلی خانه خود خریداری کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم بهترین دیوار خانه و اتاق پذیرایی را برای نصب آن در نظر بگیرید. این دیوار هر چقدر خالی از تابلوها و دیگر وسایل تزیینی باشد، جلوه زیباتری ایجاد خواهد کرد.
برای خرید تابلو فرش متناسب با دکوراسیون خانه خود باید به سبک چیدمان و لوازم خانه دقت کنید. البته معمولا تابلو فرش‌ها را برای سبک‌های سنتی یا کلاسیک انتخاب می‌کنند. گاهی اوقات، تفاوت‌ها باعث ایجاد جذابیت می‌شود. در واقع اگر احساس کردید که تابلو فرش مورد نظر برای دکوراسیون داخلی خانه شما مناسب است، می‌توانید برای خرید آن تصمیم بگیرید. حتی اگر برای این کار دچار تردید هستید می‌توانید از کارشناسان طراحی دکوراسیون کمک بگیرید. مقاله قالیشویی نوین در مورد نکات نگهداری و شستشوی تابلو فرش برای حفظ و نگهداری تابلو فرش بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()